به گزارش ایرنا، محمد حسینی روز پنجشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با حضور استاندار در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تفرش، افزود: انتظار است با حضور وزیر نیرو در استان مرکزی و مباحث و برنامه های مطرح شده، آب چشمه هفتیان حداکثر تا نیمه اول سال 97 به تفرش انتقال یابد.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در شهرستان تفرش نیازمند تامین منابع آب است و غفلت از این مهم به مشکلات مردم و روند مهاجرت دامن می زند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفرش از نظر طرح های راه سازی نیز نیازمند حمایت جدی است و پیگیری طرح ها در این بخش از دیگر مطالبات ساکنان تفرش است.
حسینی اظهار کرد: تفرش با ظرفیت های متعدد توان تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد اما، یکی از پیش نیازهای اساسی برای رونق گردشگری تقویت زیرساخت ها به ویژه وضعیت راه ها است.
وی گفت: نواقص فنی زیادی در جوزه جاده های شهرستان تفرش وجود دارد که باید در اسرع وقت برطرف شود و با وجود برگزاری مناقصه های مختلف، پیمانکاران به دلیل شرایط اوراق اسناد خزانه و اوراق مشارکتی در این امر شرکت نکرده است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مهم باید مدیریت شود و به گونه ای باشد که پیمانکاران تشویق شوند و امید است در تجدید مناقصه این مهم زودتر عملیاتی شود.
حسینی عنوان کرد: عملیاتی شدن تصمیمات و مصوبات در سال های قبل در تفرش روند کندی را داشته و نیاز است که با سرعت بخشی اقدامات توسط مسئولان زیرساخت ها و نیازهای تفرش در بازه زمانی مطلوبی تقویت و پاسخگویی شود.
وی اظهار کرد:اعتبارات شهرستان تفرش حدود 70 درصد افزایش داشته است و در تخصیص ها با وجود مشکلات شرایط مناسب است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت خاطرنشان کرد: وجود سه دانشگاه در شهرستان تفرش، ظرفیت دانشجویی مطلوبی را از سنوات گذشته ایجاد کرده که باید از این مزیت به درستی استفاده شود.
حسینی افزود: آسیب شناسی کاهش جمعیت دانشجویی از نیازهای پژوهشی در تفرش است و همچنین باید پیش از توسعه شبکه فروشگاه های زنجیره ای در این شهرستان شرایط کسب و کار و اثرات استقرار این مراکز فروش بزرگ در چرخه کار دیده شود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این نشست گفت: اجرایی شدن تصمیمات و دستورات در نشست های مختلف امری ضروری است و حلقه مدیریتی مقتدر در تفرش به عنوان یکی از شهرستان های 12گانه استان نیازی اساسی است تا روند توسعه آن شتاب بگیرد.
سعید فرخی افزود: قانون اشتغال روستایی اتفاق مبارکی در کشور است و پس از سال ها تسهیلات خوبی برای توسعه روستایی و اشتغال در بخش های کشاورزی دیده شده و این هدیه دولت تدبیر و امید به حوزه روستایی است.
وی بیان کرد: فعالیت سامانه کارا مقرر نشده بود و دستگاه های اجرایی باید اطلاعات را بارگذاری می کردند و انتظار است این موضوع مورد توجه قرار گیرد زیرا برخلاف آیین نامه ابلاغی است و زمینه برخی سوء استفاده را فراهم می کند.
فرخی بیان کرد: تشکیل کمیته های فنی در شهرستان ها اهمیت ویژه ای دارد و هماهنگی بین دستگاهی نیز در این خصوص حرف اول را می زند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: دستگاه های اجرایی باید در بحث تسهیلات اشتغال روستایی به شایستگی توجیه شوند و اطلاع رسانی های لازم به مردم ارایه شود.
همکاری در خصوص اجرای مجمتع 131 هکتاری گردشگری، حمایت از ایجاد و ساخت 70 هکتار باغ انار، بررسی برای ساخت سردخانه و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی در تفرش از جمله مصوبات نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی بود.
استاندار مرکزی در سفر یک روزه به شهرستان تفرش، علاوه بر شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی، در گلزار شهدای این شهرستان حاضر شد و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و با خانواده شهید مجید یوسفی نیز دیدار کرد.
بازدید از کارخانه در حال ساخت پوشاک شهرستان تفرش از دیگر برنامه ها این سفر بود.
شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی است که در 85 کیلومتری شمال شرق اراک و 200 کیلومتری تهران واقع شده و در این منطقه بیش از 24 هزار نفر جمعیت ساکن است.
3005/6013/خبرنگار:معصومه صفری*** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.