به گزارش ایرنا، علی اصغر جعفری روز دوشنبه در آیین بهره برداری از نگارخانه شهید نوربهشت اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: تلاش برای جذب بقیه اعتبارات تا پایان امسال در دست انجام است.
وی ادامه داد: تحقیق و نگارش فیلمنامه طرح تلویزیونی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از سوی نویسندگان صاحب نام کشوری انجام شده و عملیات پیش تولید این سریال نیز فروردین ماه سال آینده کلید می خورد.
رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس بیان کرد: سریال تلویزیونی شهید صیاد شیرازی با مشارکت این سازمان و معاونت سینمای صدا و سیما ساخته می شود و هم اکنون تهیه کننده این سریال نیز معرفی شده است.
وی بیان کرد: شهید صیاد شیرازی علاوه بر ظرفیت های برجسته در جنبه های نظامی نقش مهمی در ایجاد صمیمیت، وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح بویژه بین سپاه و ارتش داشت و ساخت این سریال با هدف معرفی هر چه بیشتر این شخصیت برای نسل های سوم و چهارم انقلاب انجام می شود.
جعفری، آغاز عملیات ساخت فیلم سینمایی سردار شهید حسن باقری را یکی دیگر از فعالیت های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در سال جاری دانست و گفت: بهره گیری از ظرفیت هنرمندان در رشته های مختلف هنرهای تجسمی، موسیقی و سینمایی برای معرفی هر چه بیشتر رشادت های ایثارگران شهدای هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رویکرد اصلی این نهاد انقلابی است.
وی اضافه کرد: طراحی چهار نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس، نگارش 30 نمایشنامه و توزیع بین همه استان های کشور و ضبط 2 آلبوم موسیقی دفاع مقدس از دیگر اقدامات سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در سال جاری است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: نگارخانه شهید نوربهشت اراک امسال از سوی هنرمندان تجسمی این استان طراحی و به بهره برداری رسید.
مصطفی مشایخی افزود: این نگارخانه در فضایی بالغ بر 100 متر مربع ساخته شده و از به مدرنترین تجهیزات نیز برخوردار است.
وی با بیان اینکه این نگارخانه ظرفیت نمایش 60 اثر را دارد، افزود: زیرساخت های این نگارخانه از پیش فراهم بود اما برای اجرای نورپردازی، نقاشی و رنگ آمیزی و ریل گذاری این بنای فرهنگی حدود 300 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی یادآوری کرد: رزمندگان استان مرکزی از قبیل سرداران شهید آنجفی، نبیری و بختیاری نقش برجسته ای در طراحی و پیروزی در عملیات های مختلف جنگ تحمیلی داشتند و می طلبد هنرمندان این استان به خصوص هنرمندان رشته های تئاتر و سینما نسبت به معرفی ابعاد شخصیتی این شهیدان بیش از پیش تلاش کنند.
با بهره برداری از نگارخانه شهید نوربهشت اراک هم اکنون 10 نگارخانه در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.