به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته خمین، افزود: انقلاب اسلامی باعث ترویج دین اسلام شد و به همین خاطر دشمنان از نظام اسلامی می‌ترسند و علیه آن توطئه می کنند.
وی اظهار کرد: با همه دسیسه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، این نظام در سایه درایت و بصیرت مردم و ولایت پذیری آنان روز به روز قدرتمند تر است.
وی ادامه داد: جریانات سال 88 راهبری از خارج کشور داشت و عوامل فریب خورده داخلی به آن دامن زدند و باید با مرور آن حوادث همواره در پاسداشت انقلاب هوشیار و در صحنه بود.
خطیب جمعه خمین گفت: حماسه 9 دی سرمایه نظام اسلامی است که دشمنان را مایوس کرد.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد:این رخداد مردمی باید گرامی داشته شود به طوری که هر سال آیین 9 دی با شکوه‌تر از قبل برگزار شود تا در تاریخ ماندگار شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار نظارت بیشتر بر امر دادرسی شد.
امام جمعه خمین ادامه داد: دستگاه های نظارتی و نمایندگان مجلس و دولتمردان باید با جدیت بیشتری مسائل معیشتی را جدی گرفته و با متجاوزان به بیت المال مقابله کنند.
حجت الاسلام حسینی افزود: وظیفه نمایندگان مجلس را نظارت بر اجرای قوانین دانست و افزود: انتظار می رود ضمن توجه به این وظیفه سنگین، نمایندگان با قاطعیت بیشتری مشکلات کشور را نیز رصد کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار برخورد قاطع با قاچاق کالا شد و گفت: دولت با تدابیر لازم باید با قاچاق کالا برخورد کنند چرا که قاچاق کالا خیانت به کشور است و واردات بی رویه نظام اقتصادی را نابود می کند.
خطیب جمعه خمین بیان کرد: رفع تنگناهای اقتصادی و معیشتی مردم باید در صدر برنامه های کلان باشد.
حجت الاسلام حسینی افزود: خشکسالی های اخیر کمر تولید کنندگان بخش کشاورزی را خم کرده و حمایت اصولی از بهره برداران این بخش ضروریست.
وی همچنین گفت: 220 طلبه با تقوا، بصیر و انقلابی در 2 حوزه علمیه خمین مشغول تحصیل هستند و نیاز است که خیران به این حوزه کمک بیشتری کنند.
امام جمعه خمین با اشاره به بلایای طبیعی و زلزله های اخیر در کشور خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات و بلاهایی که ایجاد می شود امتحان الهی است و در کنار آن باید درس مدیریت امور در مقاوم سازی را نیز از آن ها بگیریم.
شهرستان خمین از شهرستان های جنوبی استان مرکزی و زادگاه امام راحل است که دارای 105 هزار نفر جمعیت می باشدو نماز جمعه در 2 شهر آن اقامه می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.