به گزارش ایرنا، در نماز جمعه امروز قم که با اقامه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیت الله محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه، فرمانده نیروی انتظامی استان قم، قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.
حضور پنج تن از ائمه جمعه فعلی و سابق قم شامل آیات ابراهیم امینی، رضا استادی، علیرضا اعرافی، سید محمد سعیدی و سید هاشم حسینی بوشهری از جمله حاشیه های این نماز جمعه این هفته قم بود.
آیت الله رضا استادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت سابق قم پس از سال ها برای نخستین بار در سخنرانی های پیش از خطبه نماز جمعه قم با موضوع سالروز ارتحال پیامبر(ص) به ایراد سخنانی پرداخت که این حضور و سخنرانی با استقبال نمازگزاران جمعه قم مواجه شد.
مجری مصلا نیز پس از سخنرانی آیت الله استادی اعلام کرد: نمازگزاران جمعه قم از آیت الله استادی برای استمرار حضور در نمازجمعه برای ایراد سخنرانی دعوت کرده اند.

** ذکر مصیبت و عزاداری سالروز ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) توسط مداح اهل بیت(ع) و نیز مرثیه خوانی آیت الله بوشهری در خطبه های نماز جمعه از دیگر جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.

** هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در ورودی مصلای قدس با برپایی چادر و صندوق هایی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور کرده بودند.
همچنین در حاشیه این نمازجمعه کمک 34 میلیون ریالی نمازگزاران مسجد چهارمردان قم برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور تحویل امام جمعه قم شد.

** همچنین آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم از فرماندهی نیروی انتظامی قم و اقدام های دلیرانه و قاطع پلیس قم در برخورد با برخی از جرائم مهم طی روزهای گذشته تقدیر کرد.
نوجوان 13 ساله قمی که صبح روز یکشنبه 20 آبان ماه ربوده و به استان سیستان و بلوچستان انتقال داده شده بود با اقدام قاطع و سریع پلیس قم روز چهارشنبه هفته جاری آزاد شد.
7404/ 115 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.