به گزارش ایرنا سردار مجید شجاع روز سه شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی افزود: بیشترین پرونده کشفیات یاد شده مربوط به پوشاک، کفش، لوازم خانگی و البسه بوده است.
وی ادامه داد: در هفت ماه امسال در حوزه کشف مواد محترقه 118 درصد افزایش، تجهیزات ماهواره ای 29 درصد و اقلام ضد فرهنگی 31 درصد کاهش داشته ایم.
وی از افزایش 500 درصدی کشف داروی قاچاق در استان طی این مدت خبر داد و گفت: همچنین کشف وسایل بهداشتی آرایشی 99 درصد کاهش و لوازم خانگی 200 درصد، پارچه 54 درصد و فرآورده های نفتی 70 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان یادآور شد: در چند هفته گذشته در اجرای طرح کشف قاچاق کالای گمرگی و ترانزیتی در استان، 16 پرونده به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال تشکیل و 22 متهم نیز دستگیر شدند.
شجاع ادامه داد: به علت خشکسالی های چندین ساله در استان، برخی از کشاورزان به فروش پیاز زعفران روی آوردند که نیازمند توجه مسئولان به این موضوع است.
دبیر کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 123 پرونده در رابطه با کالای قاچاق زیر 100 میلیون تومان به ارزش 44 میلیارد و 502 میلیون و 739 هزار ریال تشکیل شده است.
محمد رضا حسنی مقدم افزود: همچنین 6 پرونده قاچاق کالا با ارزش بیشتر از 100 تا 500 میلیون تومان طی این مدت داشتیم.
وی یادآور شد: در رابطه با این میزان کالای قاچاق 94 زن و 967 مرد دستگیر شدند.
ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
* 6054* خبرنگاز و انتشار- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.