عباسعلی حیدری عصر یکشنبه در حاشیه آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی در واحد دانشگاهی امیرکبیر اراک، افزود: این کتاب ها در زمینه های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و پزشکی تالیف شده است.
وی ادامه داد: در این مدت شمار زیادی مقالات علمی نیز در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از سوی اساتید و دانشجویان به رشته تحریر درآمده است.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در خصوص ارتباط صنایع استان با مراکز آموزش عالی گفت: نشست های مختلفی از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با برخی از صنعتگران استان برگزار شده و ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها به طور کامل برای صنعتگران تشریح شده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از صنایع استان مرکزی نسبت به ظرفیت های آزمایشی و پژوهشی دانشگاه های آزاد اسلامی استان آگاهی چندانی ندارند و از این رو برای دریافت برخی خدمات به استان های دیگر مراجعه می کنند.
حیدری اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی برای پیشرفت و توسعه، دستیابی به علوم نوین و بومی سازی آن است که تحقیق و پژوهش کلیدی ترین راهکار تحقق این امر است.
وی افزود: مشارکت جویی در پژوهش های کاربردی از تکالیف جدی اساتید دانشگاهی با نهادهای متولی و صنعت است و باید سازوکارهای لازم برای تحقق این فرآیند و گرایش عمومی به تحقیق علمی بیش ازپیش فراهم شود.
در این آیین از 40 پژوهشگر برتر دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی تجلیل شد.
116 هزار دانشجو در 80 موسسه آموزش عالی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.