به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز چهارشنبه در نخستین نشست صنعتگران و معدنکاران استان مرکزی با تصمیم سازان حوزه شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: این استان رتبه نخست را تنوع محصولات تولیدی دارد که می تواند پشتیبان مطمئنی برای شهرداری های استان باشد.
وی ادامه داد: ظرفیت های صنعتی، تولیدی و خدماتی استان مرکزی در همه کشور بی نظیر است و انتظار می رود شهرداری های استان به خصوص شهرداری کلانشهر اراک در پیشبرد طرح های عمرانی و نیازهای زیرساختی شهری با آگاهی و به صورت هدفمند از ظرفیت های بومی استان در صنعت و خدمات بهره بگیرند و برای این بخش کارسازی کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری این استان نیز در نوع خود منحصر به فرد است، اظهار کرد: صنایع و معادن استان از ظرفیت های مهم جذب سرمایه گذار و گردشگر در شهرستان های مختلف استان محسوب می شوند، و نیاز است از قابلیت های این بخش نیز علاوه بر ایجاد اشتغال مولد گامی اساسی در راستای توسعه پایدار استان برداشته شود.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان اراک به عنوان قطب چهارم صنعت در کشور مطرح است، انتظار می رود شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک نسبت به نصب نمادی از صنعتی در یکی از میادین اصلی شهر اراک و نامگذاری آن با عنوان تولید و تلاش اقدام کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این همایش گفت: شورای پنجم اراک تحول گرا و مطالبه گر است و با تمام ظرفیت خود در راستای احقاق حقوق مردم ، بهبود منظر شهری و تقویت رفاه و خدمات گام بر می دارد.
کاوه فلک افلاکی افزود: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی، تنها راه رسیدن به توسعه پایدار بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی است که در این راستا شورای اسلامی کلانشهر اراک با تمام قوا از سرمایه گذاران حمایت می کند.
وی اضافه کرد: مدیریت شهری اراک به دنبال حمایت شعاری از سرمایه گذاران نیست و از بخش خصوصی برای پیشبرد برنامه های شهری با قوت حمایت می کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: شهرستان اراک به لحاظ فرهنگی و وجود ابنیه های تاریخی وسرمایه های تولید و صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارد و نیاز است با رویکرد جدید از ظرفیت صنعت در حوزه رونق گردشگری نیز به نحو احسن استفاده شود.
شهردار کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: زمینه های سرمایه گذاری ارزشمندی در تمام نقاط مختلف کلانشهر اراک فراهم است که تا کنون کمتر به آن ها پرداخته شده است.
داود تاجران افزود: تجمیع منابع و جلوگیری از فرار سرمایه پیش نیاز رسیدن به توسعه است و به موازات آن نیز باید به دنبال جذب سرمایه گذار بود، بنابراین نیاز است که دستگاه های متولی نسبت به مقابله با فرار سرمایه و همچنین تجمیع سرمایه های موجود وحدت کلمه را سرلوحه امور قرار دهند.
وی اضافه کرد: شهرداری اراک جزئیات را کنار گذاشته و با تمام توان ساماندهی طرح های کلی و حل مشکلات عمده شهری کلانشهر اراک را سرلوحه کار دارد.
شهردار کلانشهر اراک اظهار کرد: به منظور موفقیت در طرح ها و برنامه های مختلف اجرایی باید بلند نظری ها جایگزین تفکران مقطعی شود و با شهامت و روحیه ای مضاعف در راستای حل مشکلات و تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی گام برداشت.
وی ظرفیت های سرمایه گذاری در کلانشهر اراک را از تهران نیز بیشتر دانست و گفت: بهره گیری از این فرصت ها در گرو افکار و عملکرد هم جهت و تقویت همگرایی در بخش های مختلف است که این مهم نیز در استان مرکزی در دولت دوازدهم محقق شده است.
تاجران با بیان اینکه سود دهی ظرفیت های سرمایه گذاری در اراک از هم اکنون قابل پیش بینی است، تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت صنایع استان محور برنامه های شهرداری است.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.