به گزارش روز جمعه ایرنا ، آرام حلیم گفت: 48 طرح از این تعداد در بخش کشاورزی و 2 طرح در نیز مربوط به حوزه صنعت می باشد و با اجرایی شدن آنها برای 187 نفر ظرفیت اشتغال فراهم خواهد شد.
وی اضافه کرد: بسته سرمایه گذاری این شهرستان در بخش های کشاورزی، آب و برق ، راه ، صنعت ، میراث فرهنگی وگردشگری و تعاون تهیه شده که با عملیاتی شدن آنها برای 10 هزار و 63 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
فرماندار بیله سوارمغان گفت : تعداد 453نفر در سایت کارورزی این شهرستان ثبت نام کرده اند که 272نفر از آنها دارای شرایط لازم بوده که این افراد در 48 واحد پذیرنده مشغول به اشتغال خواهند شد و تاکنون نیز 27 کارورز در واحدهای کارورزی مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی برای 145 طرح در شهرستان مجوز صادر شده است افزود:اعتبار 735هفت میلیارد و 350 میلیون ریال برای این طرح در شهرستان بیله سوار در نظر گرفته شده است که معادل 7درصد اعتبارات شهرستان می باشد و تاکنون 29 طرح به بانک ملی معرفی وبه 27 طرح به مبلغ یک میلیارد و500 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی در کنار استفاده از فرصت مرز،گمرک و پایانه مرزی می تواند با شناسایی و فراهم کردن بسترهای ویژه ای همراه شود اظهار کرد:باید زیرساختهای لازم در حوزه صادرات و واردات و بازاریابی و بسته بندی و صنایع تبدیلی در شهرستان فراهم شود تا در کنار دعوت از سرمایه گذاران در شهرستان شرایط ویژه ای برای اشتغال و تولید در منطقه فراهم شود.
فرماندار بیله سوار گفت : در راستای برنامه ریزی برای توسعه شهرستان،سند توسعه اشتغال و تهیه بسته سرمایه گذاری و تهیه سند توسعه پایدار شهرستان طراحی شده و با تکمیل پایاب سد خداآفرین و تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی بیش از پیش شاهد رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.
آرام اضافه کرد:در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بیله سوارکه با حضور استاندار اردبیل برگزار شد، مسائل و مشکلات 10 واحد تولیدی،اقتصادی و کشاورزی و دامداری مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع می باشد . تنها گمرک فعال استان در این شهرستان قرار دارد.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.