به گزارش خبرآنلاین لرستان، گودرز امیری با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام و راکد اظهار داشت: طرح‌ها و تولیدی‌هایی که به هر نحوی توانایی ادامه کار را ندارند شناسایی شوند تا در صورت تمایل با استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های اقتصادی نسبت به فعال کردن آنها اقدام شود.

وی در ادامه افزود: سازمان‌های اقتصادی تمایل دارند به تولیدی و پروژه‌هایی که طرح توجیه فنی، اقتصادی و محصولات‌شان بازار تقاضا دارند با اجاره بلند مدت آنها را به چرخه تولید بازگردانند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه بعضی از تولیدی‌ها به دلیل پایین بودن کیفیت محصولات نمی‌توانند در بازار رقابتی کار کنند تصریح کرد: بعضی از مراکز اقتصادی دارای امتیاز و برند هستند که می توانند واحد تولیدی را ارتقاء داده و با برند خود محصول این تولیدی را به بازار عرضه نمایند.

وی ادامه داد: بیشتر تولیدی‌های ما زیان تکنولوژی فرسوده خود را میدهند زیرا باعث افزایش قیمت و پایین آمدن کیفیت محصول می شود که نمی‌تواند در بازار رقابت کند.

امیری ایجاد توسعه و اشتغال پایدار را توجه به کارهای علمی و فنی عنوان کرد و بیان داشت: نوآوری و فن آوری نوین همچنین استفاده از تکنولوژی روز دنیا لازم و ضروری است.

وی توجه بیشتر به صنایع دستی و مشاغل خانگی را ضروری دانست و افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی در تولید صنایع دستی و عرضه آن به بازار مطالعات بیشتری کنند ونباید بگذاریم لرستان با قدمت تاریخی در تولید صنایع دستی تعطیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در بحث مشاغل خانگی به شرکت های صاحب برند اشاره کرد و گفت: برخی از شرکتهای اقتصادی و صاحب برند مانند پوشاک به مشاغل خانگی روی آورده اند و با در اختیار قرار دادن امکانات و محصولات اولیه خود از این طرح بهره می برند که این فرصت خوبی در ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی مردم است.

وی با بیان اینکه امروزه نرم افزارهای رایانه ای یکی از فرصت های خوب برای ایجاد شغل است تصریح کرد: در بحث تجارت الکترونیک، صادرات و فن آوری ارتباطات با آموزش و کسب تخصص با کمک مدیران دستگاه های اجرایی باید گام موثری در ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برداشت.

امیری با اشاره ایجاد تفاهم نامه ای مابین بنیاد برکت و استاندار لرستان عنوان کرد: دستگاه های اجرایی که نام آنان در این تفاهم نامه ذکر شده در بحث اقتصادی و عمرانی پیگیری و اقدام کنند.

وی تعریف سیستمی تخصصی مربوط به آمار افراد شاغل و فاقد شغل را با مشخصات و اطلاعات کامل را لازم دانست و اظهار داشت: اداره تعاون، کار و امور اجتماعی نسبت به تعریف این سیستم اقدام کند تا در ارائه آمار و ارقام و استفاده از کارهای تحقیقاتی مشکلی وجود نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم در بخش صنعت می توانیم از سربازان امریه در واحد های تولیدی استفاده کنیم بیان داشت: طبق این قانون می توانیم از سربازان متخصص و دارای مدرک تحصیلی بالا ( کارشناسی ارشد و دکتری) در واحدهای تولیدی در جهت کسب مهارت وتجربه کاری استفاده کرد.

وی ادامه داد: از یک طرف سرباز متخصص بعد از اتمام دوره خدمت در صورت رضایت طرفین درهمان شغل جذب خواهد شد و از طرف دیگر واحد های تولیدی تا مدت دو سال در کاهش هزینه ها می توانند بهره ببرند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 817455
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.