مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه فنی و حرفه ای استان جهت توانمندسازی مناطق کم برخوردار شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد صادق کریمی کیا در بازدید از آموزشکده های فنی و حرفه ای شهید چمران و دختران اهواز با اشاره به استقرار آموزشکده های استان در مناطق کم برخوردار اهواز، گفت: این مناطق از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی مناسبی برخوردار هستند و در حال حاضر 45 کارگاه با بیش از 250 استاد کار،مدرس و هیئت علمی مشغول به فعالیت می باشند.

وی در ادامه، هدف از این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای استان در جهت مهارت آموزی و توانمند سازی جوانان مستعد مناطق محروم و کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار و کار آفرینی عنوان کرد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همچنین در بازدید از آموزشکده دختران اهواز، افزود: کارگاه های مجهز این مرکز آموزش عالی و تک جنسیتی بودن این آموزشکده شرایط مساعدی را جهت جذب، هدایت و توانمند سازی بانوان جامعه هدف به وجود آورده است.

کریمی کیا تصریح کرد: با توجه به این که دانشگاه فنی و حرفه ای یک دانشگاه تقاضا محور بوده و در استان ظرفیت قابل قبولی در تربیت نیروی انسانی در 33 رشته خدمات، صنعت و کشاورزی دارد، لذا بر اساس نیاز استان، علاقه و توان متقاضیان امسال در جهت توانمند سازی جوانان مستعد مناطق کم برخوردار اهواز تفاهم نامه ای بین اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دانشگاه فنی و حرفه ای استان منعقد می شود.

وی در پایان تاکید کرد: تعیین صلاحیت های حرفه ای، اصلاح هرم شغلی کار، به سازی، باز سازی و هم چنین توانمند سازی نیروی کار از اهداف این طرح است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.