مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه فنی و حرفه ای استان برای توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد صادق کریمی‌کیا در بازدید از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای شهید چمران و دختران اهواز با اشاره به استقرار آموزشکده‌های استان در مناطق کم‌برخوردار اهواز، گفت: این مناطق از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی مناسبی برخوردارند و در حال حاضر 45 کارگاه با بیش از 250 استاد کار، مدرس و هیئت علمی مشغول به فعالیت هستند.

وی، هدف از این تفاهم‌نامه را استفاده از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان مستعد مناطق محروم و کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار و کار آفرینی عنوان کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در بازدید از آموزشکده دختران اهواز افزود: کارگاه‌های مجهز این مرکز آموزش عالی و تک‌جنسیتی بودن این آموزشکده شرایط مساعدی را برای جذب، هدایت و توانمند‌سازی بانوان جامعه هدف به وجود آورده است.

کریمی‌کیا تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک دانشگاه تقاضا محور بوده و در استان ظرفیت قابل قبولی در تربیت نیروی انسانی در 33 رشته خدمات، صنعت و کشاورزی دارد، لذا براساس نیاز استان، علاقه و توان متقاضیان امسال برای توانمندسازی جوانان مستعد مناطق کم‌برخوردار اهواز تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان منعقد می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای، اصلاح هرم شغلی کار، به‌سازی، بازسازی و همچنین توانمند سازی نیروی کار از اهداف این طرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.