به گزارش ایرنا، سید علی آقا زاده روز دوشنبه در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در محل استانداری افزود: سهم بخش ورزش از محل اعتبارات دستگاه ها در قالب بند (ب) ماده 117 که به بند الحاقی ماده 53 تغییر نام یافته یک قانون است و دستگاه های اجرایی باید به آن عمل کنند.
وی ادامه داد: سهم یک درصدی اعتبارات دستگاه های اجرایی به ورزش یکی از منابع تامین اعتبار هزینه های ورزشی استان است و در صورت پرداخت نشدن این سهم، روند توسعه ورزش استان با کندی مواجه می شود.
استاندار مرکزی ساخت خانه جوان در مرکز استان را یکی از مهمترین نیازهای جوانان دانست و گفت: با توجه به اینکه خانه جوان استان که سال ها پیش در اراک ساخته شده، هم اکنون در تملک شهرداری منطقه چهار این شهر است، شهرداری و شورای اسلامی شهر کلانشهر اراک باید نسبت به واگذاری یک ساختمان ایده آل برای راه اندازی خانه جوان این شهر اقدام کنند.
وی بیان کرد: با اعتبارات حاصل از 29 درصد ارزش افزوده نیز می توان عملیات ساخت یک یک خانه جوان درخور شان در کلانشهر اراک را آغاز کرد اما تا رسیدن این اعتبارت شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک باید یک مکان ایده آل را برای استفاده جوانان به عنوان خانه جوان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دهد.
آقازاده اظهار کرد: یکی از وعده های رئیس جمهور در جریان انتخابات امسال، تفکیک امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان بود و بلافاصله بعد از انتخابات نیز، این لایحه تنظیم و تقدیم مجلس شد.
وی اضافه کرد: بی شک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تفکیک ساز و کار امور جوانان از وزارت ورزش و جوانان موافقیت می کنند اما تا آن زمان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی وظیفه دارد مسائل مربوط به جوانان را به خوبی راهبری و مدیریت کند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: اگر چه ساخت خانه جوان یک وظیفه دولتی برای دستگاه های مربوطه است اما راهبری این خانه باید همراه با برنامه ها و ایده های کارشناسی برای جذب و هدایت جوانان به مسیر درست زندگی باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: حضور مدیران در نشست های قانونی استانداری کم رنگ است و باید در نشستی که مدیر دستگاه اجرایی دعوت شده شخص وی در این نشست حاضر شده و از اعزام جانشین یا کارشناس خوددداری کند.
فتح الله حقیقی افزود: بر اساس آمارهای موجود تنها 37 درصد از مدیران دستگاه های اجرایی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان حضور داشته اند و دلیل این مهم به صورت جدی از سوی استانداری بررسی می شود.
وی افزود: در نشست هایی که مدیران دستگاه های اجرایی دعوت می شوند تنها به دلیل نشست با وزیر مربوطه می توانند در نشست های استان شرکت نکنند.
معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استان مرکزی فقدان خانه جوان در استان را یک ضعف و کمبود بزرگ دانست و گفت: از سال 1380 اعتبار ساخت این خانه به همه استان ها تخصیص داده شده و اینکه چرا در استان مرکزی این اعتبار را دریافت نکرده و یا در جای دیگر هزینه شده، باید کارشناسی شود.
وی سرانه ورزش استان مرکزی را 86 صدم عنوان کرد و گفت: متوسط سرانه ورزشی کشور یک و 2 دهم متر مربع است و دلایل کمبود سرانه ورزشی استان مرکزی باید آسیب شناسی و مشخص شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: هم اکنون 53 سمن در این استان در بخش ورزش و جوانان فعالیت می کنند که از این تعداد 14 سمن در سال جاری به ثبت رسیده است.
عابد حقدادی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده تعداد سمن های ورزش و جوانان استان تا پایان امسال به 75 سمن می رسد.
وی افزود: بر اساس قانون باید از ابتدا تا پایان امسال 10 نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در استان برگزار شود که تا کنون سه نشست برگزار شده است.
بیش از 25 درصد از جمعیت یک میلیون 440 هزار نفری استان مرکزی را جوانان(15 تا 29 سال) تشکیل می دهند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.