به گزارش ایرنا، مهدی چمران شامگاه پنجشنبه در آیین شبی با شهدا در مسجد امام المهدی(عج) اراک، افزود: روحیه و گفتمان بسیج در جمهوری اسلامی ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته بود چرا که مردم از همه داشته های خود برای حاکمیت اسلامی گذشتند.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم به صورت جهادی و با روحیه بسیجی فعالیت های خدماتی از قبیل رساندن نفت به منازل مردم و یا تامین امنیت مردم را بدون هیچ چشمداشتی و تنها برای جلب رضایت خداوند بر عهده گرفته بودند.
رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بعد از تاسیس رسمی سازمان بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل ، این نیروی انقلابی سازمانی نظام مند به خود گرفت و نخستین نمود مقتدرانه بسیجیان نیز حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود.
وی اضافه کرد: در جریان جنگ تحمیلی هیچ دعوتی از گروه خاص برای حضور در جبهه ها نشد و مردم به صورت خود جوش در جبهه ها حاضر شدند و در قالب نیروی بسیجی از خاک و ناموس وطن حراست کردند.
چمران بیان کرد: در جریان مبارزه رزمندگان اسلام با گروهک تکفیری داعش نیز اگر روحیه و تفکر بسیجی در نیروهای مردمی در عراق و سوریه ایجاد نشده بود، مبارزه با تروریست ها بسیار سخت بود و پیروزی علیه دشمنان اسلام مرهون گسترش روحیه و گفتمان بسیجی است.
رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران یادآوری کرد: در فلسطین نیز جریان حماس با بهره گیری از روحیه بسیجی در مقابل رژیم اشغالگر اسرائیل صف آرایی می کرد که بر این اساس در 2 جنگ اسرائیل با غزه منجر به عقب نشینی اسرائیلی ها شد.
وی شهادت طلبی را اساس فعالیت بسیج دانست و گفت: در جریان جنگ تحمیلی دلیل پیروزی رزمندگان اسلام روحیه شهادت طلبی بود.
چمران با بیان اینکه باید همه مشکلات کشور به خصوص مسائل اقتصادی و فرهنگی را با بهره گیری از روحیه بسیجی رفع کرد، گفت: مشکلات کشور با اعتقاد به تفکر بسیجی و حرکت مردمی و بسیجی وار حل می شود.
وی یادآوری کرد: دشمنان نظام اسلامی فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای را به عنوان ابزاری کارآمد برای هجمه های فرهنگی علیه کشور ایران قرار داده اند و باید با بسیج علمی و فرهنگی مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.
شهرستان اراک 2 هزار و 600 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.