مجتبی حیدری روز پنجشنبه در همایش تاثیر شایستگی های حرفه ای معلمان در ارتقای سطح علمی دانش آموزان در اراک افزود: بر اساس پژوهش های انجام شده ارتقای شایستگی معلمان ارتباط مستقیم با بالا رفتن توانمندی و مهارت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور دارد و این مهم بر اساس سند تحول بنیادی آموزش و پرورش از برنامه های اولویت دار این نهاد آموزشی است.
وی با یادآوری حضور بیش از 600 نفر از دبیران و هنرآموزان رشته های مختلف در دوره متوسطه اول و دوم آموزش و پرورش استان مرکزی، ادامه داد: این افراد در قالب 22 کارگاه آموزشی با حضور سرگروه های استانی آموزش های لازم در حوزه کتاب های نونگاشت و آموزش های فنی آموزشی را فرامی گیرند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به رسالت ها آموزش و پرورش در سند بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، برنامه درس ملی و سند چشم انداز 20 ساله برای ارتقای شایستگی ها و صلاحیت معلمان و تغییر نظام آموزشی، محتوای کتاب ها نو نگاشت و سرعت بالای دگرگونی در آموزش این همایش برگزار شده است.
حیدری گفت: بر این اساس در طول سال تحصیلی جدید 2 همایش ملی و استانی با سه محوریت درس پژوهی، طرح درس نویسی و کتاب های نونگاشت برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این همایش ها تلاش شده با تعیین محورهای مشخص معلمان از سراسر کشور و استان بتوانند مقاله های خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
عضو اسبق شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: برخورد کریمانه کلید باروری توانمندی های دانش آموزان است و نیروهای انسانی متعلم باید این مهم را در حوزه های مختلف آموزشی جدی بگیرند.
عباس حاجی آقالو افزود: برای افزایش موفقیت در دانش آموزان باید بر اساس دانش برخورد شود و راهبردهای سلیقه ای کارساز نیست.
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات جدید دانش، نگرش، مهارت، ارزش ها، تعهدات و ویژگی های شخصی از مولفه های مهم شایستگی است و فرد شایسته کسی است که با بهره گیری تلفیقی از این مولفه های تصمیم درست را بگیردو در مسیر علم آموزی اجرا کند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.