به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین افزود: نخستین سفر تیم ارشد اجرایی استان مرکزی در دولت دوازدهم به زادگاه امام راحل بود و مسئولان استان بدانند که تلاششان در این راه با حمایت و همراهی مردم خمین گره خواهد خورد.
وی ادامه داد: تلاش برای رساندن زادگاه امام راحل به پیشرفت و توسعه متوازن باعث سرافرازی جهان اسلام و به ویژه ایران اسلامی می شود.
امام جمعه خمین خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل زادگاه امام راحل بیکاری جوانان به ویژه دانش آموختگان است که می طلبد در روند تکمیل و بهره برداری برخی صنایع بزرگ نظیر خودروسازی سایپا تسریع شود.
حجت الاسلام حسینی افزود: تسریع در پیشرفت صنایع نیمه کاره و راه اندازی هر چه سریعتر آن ها خواست مردم خمین است.
خطیب جمعه خمین گفت: بهره برداری از صنعت خودروسازی فرصت های شغلی مناسبی ایجاد می کند و از نرخ بیکاری این شهرستان می کاهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دسیسه های دشمن برای تضعیف ایران اسلامی گفت: دشمن با برنامه هایی می خواهد به ایران اسلامی خدشه وارد کند چرا که از نفوذ سیاسی، قدرت دفاعی و نظامی و الگوپذیری از ایران اسلامی به شدت رنج می برد.
حجت الاسلام حسینی افزود: قدرت و نفوذ ایران اسلامی باعث شد که روسیه با سوریه هماهنگ و آمریکا از عراق بیرون رانده شود و باعث شکست همه پرسی اخیر کردستان عراق شد.
وی گفت: قدرت دفاعی و نظامی ایران در سوریه بود که داعش را شکست داد و حمله های موشکی به پایگاه های داعش قدرتی نظامی بی نظیری بود که باعث شد کشورهای مسلمان الگوپذیری کنند.
خطیب جمعه خمین افزود: این توان قدرت دفاعی و نظامی و نفوذ سیاسی باعث شده دشمن به فکر خام تضعیف ایران را با حربه تحریم در سر بپروراند و این همه دعوا و نقض برجام برای تضعیف ایران است.
وی گفت: با وجود مسئولان انقلابی تحریم ها در بعد سیاسی، نظامی و اجتماعی هیچ اثری ندارندچرا که سرمایه ایران فرهنگ ایثار و شهادت است.
حجت الاسلام حسینی افزود: قدرت سیاسی و نفوذ ایران اسلامی روز افزون است و دشمن نمی تواند با هر دسیسه ای این قدرت ایران اسلامی را که به برکت خون شهدا روز به روز به اوج می رسد را تضعیف کند.
امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت محمد حسین فهیمده اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار فهمید که دین، ناموس و خاک این کشور در خطر است و از جان خود گذشت.
حجت الاسلام حسینی افزود: الگوی همه دانش آموزان و جوانان این شهید بزرگوار و همه شهدای دیگر است و به فرموده امام خمینی الگوی همه ما آن 13 ساله است که برای دفاع از دین ، عزت و این مرز و بوم به شهادت رسید.
وی با یادآوری هفته بسیج دانش آموزی گفت: هر چه دانش آموزان با فرهنگ غنی دینی و اسلامی بیشتر آشنا شوند در برابر تهاجم نرم دشمن بیمه می شوند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است و نماز جمعه در 2 شهر آن اقامه می شود.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.