محمد مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: درحالی عمر مفید ساختمان ها در ایران به حدود 25 سال رسیده که این شاخص در جهان بیش از 100 سال است.
وی اظهار کرد: ضعف نظارتی اثرگذار طبق مقررات ملی ساختمان، نبود نظام کنترل بهینه بر تولید، رعایت نشدن استانداردها در حوزه مصالح ساختمانی و استفاده نکردن از کارگر ماهر از جمله عوامل پایین بودن کیفیت و عمر مفید سازه های تجاری و مسکونی در این استان است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: پایین بودن عمرمفید ساختمان ها مقاومت در برابر بلایایی طبیعی از جمله زلزله را کاهش می دهد و از سوی دیگر نیز این سازه ها که سرمایه پایه در هر کشوری محسوب می شود مجبور به بهسازی و نوسازی و صرف هزینه های قابل ملاحظه هستند.
مصطفوی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای با برگزاری دوره های مهارت افزایی کارگران ساختمانی، قدم موثری برای استفاده از نیروی ماهر برداشته است.
وی با تاکید بر سرمایه ملی بودن ساختمان اظهار کرد: 40 تا 45 درصد سرمایه در این بخش متمرکز است که نظارت ناکافی و ضعف استانداردها به این سرمایه گذاری آسیب جدی وارد می کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: 150 تا 140 نوع کالا در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود تا صنعت ساختمان بتواند در چرخه تولید فعال باشد.
مطصفوی افزود: رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز و نظارت بر روند تکمیل ساختمان ضروری است اما در صورت کیفیت پایین در مصالح، بازرسی تحت شعاع قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: بخشی از مشکلات ساخت و ساز مربوط به مصالح نامرغوب و بخش دیگر به دلیل استفاده نادرست از مصالح ساختمانی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: استفاده از مصالح استاندارد ضامن ایمنی ساختمان است و استانداردسازی باید در ساخت همه ساختمان ها مورد توجه قرار گیرد.
سازمان نظام مهندسی استان مرکزی پنج هزار عضو دارد.
6991/5013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.