به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری مرکزی سید علی آقازاده در نشست با فرمانداران این استان در اراک، افزود: رونق تولید، اشتغالزایی و تولید ثروت حاصل راهبردهای هدفمند در جذب سرمایه گذاران و حمایت از حوزه تولید است و این مهم باید با برنامه، مستمر و از مجاری اثربخش دنبال شود.
وی بیان کرد: نقش افرینی بخش خصوصی در توسعه اقتصادی انکارناپذیر است و تیم اجرایی دولت در شهرستان ها ماموریت دارد که ظرفیت های بخش خصوصی را شناسایی و از آن در روند توسعه شهرستان ها بهره کافی بگیرند.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: اگرچه سرمایه گذاری صنعتی به عنوان محور توسعه حائز اهمیت ویژه است اما صنعتی باید ایجاد و تقویت شود که الزامات زیست محیطی را رعایت کرده و با سایر محورهای توسعه ای ترسیم شده شهرستان همراه باشد.
آقازاده گفت: وظایف و مسئولیت های فرمانداران نسبت به گذشته متنوع تر و امکانات و منابع محدود تر شده و از این منظر فرمانداران باید با درایت، برنامه ریزی و توجه به شاخص های بهره وری تکالیف را اولویت بندی کرده و بهترین شیوه را در اجرای امور و برنامه ها لحاظ کنند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی از نظر امنیت در شرایط مناسبی است و تیم اجرایی دولت در شهرستان ها با تیزبینی باید رصد مسائل و چالش ها را انجام دهند و با اقدامات بهنگام و پیشگیرانه، تعامل و همکاری بین بخشی انسجام را تقویت کرده و مشکلات را قبل از حاد شدن سامان دهند.
در این نشست فرمانداران استان مرکزی گزارشی از وضعیت شهرستان های خود را ارائه کردند.
تاکنون یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی جذب شده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.