ابوالفضل عباسچیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنچه در قوانین پیش بینی شده، رشد سالانه میانگین هشت درصدی در اقتصاد است که از این هشت درصد رشد اقتصادی نزدیک 5.5 درصد باید از محل سرمایه گذاری های جدید و 2.5 درصد از محل ارتقای بهره وری انجام شود.
وی یادآورشد: به نوعی هر 2 موضوع به بحث سرمایه گذاری بر می گردد، به طوری که به هر نسبت که سرمایه گذاری جدید با تکنولوژی و فناوری جدید انجام شود به همان نسبت هم بهره وری و هم تولید افزایش می یابد.
عباسچیان اظهار کرد: یکی از مواردی که باعث کاهش بهره وری شده، استفاده از تکنولوژی های قدیمی است که اگر اصلاح شود، موضوع بهره وری هم افزایش می یابد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: طی سال 92 تا 10 ماهه امسال، در مجموع 355 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در این استان داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین استان سه طرح سرمایه گذاری خارجی دارد که تا کنون مجوز سرمایه گذاری خارجی دریافت نکرده اند و پیگیر آن هستیم که این واحدها نیز مجوز لازم را دریافت کنند و از حمایت ها و پوشش های قانون و آیین نامه اجرایی تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی بهره مند شوند.
عباسچیان ادامه داد: اگر این طرح ها هم مجوز سرمایه گذاری خارجی دریافت کنند، به نظر مجموع سرمایه گذاری خارجی مصوب استان به بیش از 500 میلیون دلار می رسد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کانون مراجعه سرمایه گذاران خارجی و داخلی است.
وی اضافه کرد: 2 ماموریت مهم را در مرکز خدمات سرمایه گذاری دنبال می کنیم یکی انجام وظایف محوله به وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه سرمایه گذاری خارجی بوده که وظایف مراکز خدمات سرمایه گذاری استان ها را تعیین کرده و دومی ارائه خدمات حمایتی به طرح های سرمایه گذاری داخلی متوسط و بزرگ مقیاس با حجم سرمایه گذاری بالای 300 میلیارد ریال است که طبق انتظارات و مصوبه استانی در دستور کار مرکز قرار گرفته است.
عباسچیان با بیان اینکه هدف کلی، تسهیل و تسریع امور سرمایه گذاری است، ابراز کرد: نمایندگان تام الاختیار همه دستگاه های اجرایی در این مرکز حضور دارند و به صورت متمرکز پیگیر امور سرمایه گذاران هستند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: حضور نمایندگان دستگاه ها، روند پیگیری امور سرمایه گذاری را تسهیل و تسریع می کند ضمن آنکه مشاوره های لازم به سرمایه گذاران نیز در مرکز انجام می شود و این مشاوره ها بیشتر در حوزه قوانین، مقررات، ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری استان هستند.
وی افزود: پروژه ملی جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال 1395، از پروژه های ملی اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی است که برای آن برش استانی تهیه و ابلاغ شده است و هر استان بر اساس توانمندی و ظرفیت های استانی، اقدام به جذب سرمایه گذار می کند.
عباسچیان اظهار کرد: چه بسا در مجموعه کشور، جذب سرمایه گذار خارجی که رخ داده بیش از هفت میلیارد هم باشد و می توان گفت که زنجان از جمله استان هایی است که در بحث جذب و حمایت از سرمایه گذار عملکرد مطلوبی دارد.
تاکنون شرکت های پارس حیات با سرمایه گذاری ترکیه، پیوسته سهند با سرمایه گذاری چین و فوکا صنعت با سرمایه گذاری آلمان در زنجان راه اندازی شده اند و فرصت جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده اند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.