علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگاران افزود: سرمایه گذاری با محوریت بانک مخاطره برانگیر است و باید مسیری برای چرخه سرمایه گذاری نهادینه شود که سرمایه گذار با توجه به داشته ها و حمایت متناسب بانک، به سرمایه گذاری اقدام کند، نه اینکه از ابتدا، با قول و قرار و ضمانت نامه بانکی، خود را در عمل انجام شده قرار دهد.
وی گفت: چرخه سرمایه گذاری با محوریت بانک به دلیل مخاطره آمیز بودن، باید مورد بازنگری قرار گیرد.
جمعه ای، هدف از جذب سرمایه گذاری خارجی را منفعت مشترک دانست افزود: استان سمنان با حمایت دستگاه های اجرایی، داشتن جوانان مستعد و معادن سرشار، می تواند یکی از قطب های صنعتی و معدنی در آینده ای نزدیک در کشور باشد.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: با همین هدف، دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی با هدف نیاز سنجی، مطالعه و اجرای طرح های اقتصادی، در اتاق بازرگانی استان راه اندازی شد.
وی افزود: با راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی سمنان، ارتباط اداره کل امور اقتصادی و دارایی با بخش های خصوصی، اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران استان سمنان افزایش می یابد.
وی گفت: سرمایه گذاری اقتصادی در استان سمنان نیازمند انسجام، همگرایی و کاهش روند امور اداری است و باید دستگاه های اجرایی مربوط این برنامه ها را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان، توسعه متوازن سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان را مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: برای افزایش رونق اقتصادی و اشتغال در استان باید در وهله اول زیرساخت های حضور سرمایه گذار خارجی و داخلی فراهم شود.
جمعه ای ادامه داد: جداسازی طرح های توسعه و سرمایه گذاری در ارایه تسهیلات رونق تولید بسیار ضروری است و پیشرفت طرح های سرمایه گذاری در استان سمنان باید جدا از آمارهای طرح توسعه باشد .
وی با اشاره به برخی ظرفیت های صنعتی در نقاط مختلف استان سمنان، غنای معادن پتاس در شاهرود را برای سرمایه گذاری بسیار مستعد دانست و تصریح کرد: فناوری محصولات معدنی و حضور سرمایه گذاران در این بخش می تواند در افزایش ارزش افزوده استان سمنان تاثیرگذار باشد.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان، از منطقه بندی اتاق های بازرگانی با دستورالعمل وزارت کشور خبر داد و گفت : اولین نشست اتاق های منطقه یک با حضور استان های تهران ، قزوین ، مازندران ، سمنان ، گلستان ، البرز و قم به میزبانی اتاق تهران در آینده ای نزدیک برگزار گردید .
به گزارش ایرنا، در همایش سرمایه گذاری استان سمنان، تفاهم نامه هایی به ارزش 27 هزار میلیارد ریال در اسفند سال گذشته، در قالب 102 طرح سرمایه گذاری منعقد شد که 15 طرح از آن مشارکت سرمایه گذاران خارجی در استان سمنان است.
7339/6103
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.