رضا جمشیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود : از این تعداد 54 پروژه مربوط به برش استانی طرح های ملی است و 25 پروژه هم طرح های محوری و راهبردی استان و 309 پروژه هم از سوی دستگاه های اجرایی پیشنهاد شده است.
به گفته وی ، تاکنون 42 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شده که از این تعداد 9 جلسه با حضور مقامات عالی رتبه کشوری بوده است.
وی افزود: بر اساس اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته پیش بینی می شود تا پایان امسال، 351 پروژه عمرانی ملی و ملی استانی شده با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: در مجموع تا پایان شهریور ماه سال آینده 472 طرح اقتصادی با سرمایه گذاری 90 هزار میلیارد ریال در استان تکمیل و بهره برداری می شود.
وی عنوان کرد : از این تعداد 196 طرح اقتصادی با سرمایه گذاری 58 هزار میلیارد ریال امسال بهره برداری می شود که 40 هزار میلیارد ریال منابع آنها توسط مجریان و 15 هزار میلیارد ریال هم از طریق تسهیلات تامین شده است.
وی پیش بینی کرد : تا پایان شهریور ماه سال آینده 276 طرح اقتصادی هم از این تعداد با سرمایه گذاری مستقیم 15 هزار میلیارد ریال بهره برداری شود که 23 هزار میلیارد ریال منابع آن توسط مجریان و 12 هزار میلیارد ریال هم از تسهیلات بانکی تامین می شود.
جمشیدی تصریح کرد : در این دو بخش در مجموع 27 هزار میلیارد ریال منابع از محل تسهیلات دولتی و63 هزار میلیارد ریال هم از منابع غیر دولتی تامین می شود.
وی در زمینه وضعیت تسهیلات رونق تولید در استان هم گفت : از هفت هزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات این بخش که به عنوان سهم سهم خراسان رضوی از 160هزار میلیارد ریال تسهیلات کشور تعیین شده تا کنون سه هزار و 980 میلیارد ریال توسط سیستم بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان افزود : خراسان رضوی 4.8 درصد تسهیلات بخش رونق تولید کشور را در اختیار دارد اما تا کنون از مجموع تسهیلات پرداخت شده این طرح ها میزان پرداختی استان 5.5 درصد کشور است که این خود نشان می دهد میزان پرداختی نسبت به میانگین کشور بهتر است.
1906/ 6012 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** منتشر کننده : علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.