مسیح الله سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسیب های اجتماعی این استان بر اساس مطالعاتی که طی سال های 92 تا 94 انجام شد، شناسایی شده است.
وی یادآورشد: سه مطالعه کلان آسیب های اجتماعی، سرمایه های اجتماعی و ارزش ها و نگرش های ایرانی - اسلامی زمینه ساز شکل گیری نگاه مدیران کشوری و استانی به بحث آسیب های اجتماعی و پرداختن به آن شد.
سلطانی اظهار کرد: از سوی دیگر اولویت بندی دیگری در دستگاه های اجرایی بر اساس پرونده های ارجاعی وجود دارد که این موضوع نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: بر اساس همین تعداد پرونده های رسیده به دستگاه های اجرایی، 11 اولویت برای آسیب های اجتماعی در این استان شناسایی شد.
وی خاطرنشان کرد: این اولویت ها شامل خشونت، اعتیاد، طلاق، بیکاری، فقر و فساد و بی بند و باری، تصادفات و خسارت های ناشی از آن، بحران آب و تبعات آن، خودکشی، قاچاق کالا و مشروبات الکلی، سرقت و حاشیه نشینی می شود.
سلطانی به تشکیل ستادی در سطح ملی و استانی برای رسیدگی به این آسیب های اجتماعی اشاره و اضافه کرد: امسال در این استان بر اساس بررسی های ستاد استانی که ریاست آن به عهده استاندار است، چهار آسیب اجتماعی در اولویت کار قرار گرفته است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: این اولویت ها شامل اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت می شود و که از ابتدای سال جاری اقدامات لازم برای مرتفع سازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در سطح ملی برای هر یک از دستگاه ها وظایفی تعریف شده است، هدف شورای اجتماعی استان را متوقف سازی آسیب های اجتماعی اعلام کرد.
سلطانی اضافه کرد: شاید در کوتاه مدت نتوان شاهد نتیجه بخشی اقدامات انجام شده بود، چراکه دستیابی به موفقیت در این زمینه زمانبر است اما به حتم در مبارزه با این آسیب ها تا حصول نتیجه فعالیت ها استمرار خواهد داشت.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.