به گزارش ایرنا، سید عبدالکریم رضوی اردکانی روز چهارشنبه در نشست راهکارهای حمایت صندوق توسعه بخش کشاورزی در فرمانداری شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: تاکنون 102 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور تشکیل شده که از این تعداد 47 صندوق در شهرستان‌ها بوده است.
وی بیان کرد: از این تعداد نیز 12 صندوق متعلق به بانوان و هفت صندوق نیز تخصصی محصول است.
رضوی اردکانی تعداد تشکل‌های عضو این صندوق‌ها را 6 هزار و 439 و تعداد اشخاص حقیقی را 19 هزار و 875 عضو اعلام کرد.
وی عنوان کرد: هدف از تشکیل صندوق‌های غیر دولتی در بخش کشاورزی، تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری، تجمیع و مدیریت بهینه منابع مالی تولیدکنندگان و افزایش نرخ رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.
این مسئول یکی از اولویت‌های اصلی این صندوق را حمایت از کشاورزان در مواقع بحرانی اعلام کرد.
رضوی اردکانی اظهار کرد: در بیشتر شهرستان‌های کشور صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تأسیس شده که سهام داران آنها از تشکل‌ها و اتحادیه‌های مختلف بخش کشاورزی و خود کشاورزان هستند.
وی گفت: با توجه به کمبود نقدینگی در حوزه کشاورزی با تشکیل این صندوق‌ها تا حدود زیادی نظام مالی و اعتباری و سرمایه گذاری در این بخش ساماندهی شده است.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی افزود: مشارکت بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و فعالان عرصه کشاورزی، نقش مهمی در عملکرد مثبت این صندوق‌ها دارد.
در ادامه این نشست راهکارهای لازم برای تشکیل این صندوق در شهرستان کهگیلویه ارائه و مصوب شد که این صندوق با همکاری جهاد کشاورزی راه اندازی شود.
شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه بیش از 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/8005/6110

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.