سید مهدی مقدسی روز شنبه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک افزود: امسال باید 20 درصد این افزایش اجرایی می شد که به دلیل برخی محدودیت های اعتباری این مهم عملیاتی نشده است و تنها حقوق های حداقلی در راستای این مصوبه افزایش یافت.
وی ادامه داد: این مصوبه در راستای افزایش منزلت اجتماعی بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و با اجرای شدن آن بخشی از مشکلات بازنشستگان برطرف می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به آموزش و پژوهش در آموزش و پرورش را کلید توسعه کشور عنوان کرد و گفت: توجه به آموزش و پرورش و پژوهش و مهارت آموزی در واحدهای آموزشی کشور نقش مهمی در تربیت افراد متخصص، توسعه اقتصادی و صنعتی کشور و استان دارد.
مقدسی افزود: نیروی کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و محل کار اثر بخشی لازم را ندارند زیرا در واحدهای آموزشی و دانشگاه ها به تحقیق، پژوهش و مهارت آموزی آنگونه که باید توجه نشده است.
وی ادامه داد: نیاز است برای اثر بخشی هرچه بیشتر افراد در محیط کار و اجتماع نوع نگرش در آموزش و پرورش تغییر یافته و تربیت نیروی انسانی در همه زمینه ها در دستور کار واحدهای آموزشی کشور قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بهره گیری از نیروهای آموزشی با انگیزه و متخصص را از دیگر عوامل موفقیت هرچه بیشتر آموزش و پرورش در امر تحصیل و آموزش به دانش اموزان عنوان کرد و گفت: ورود افراد بی انگیزه به این مجموعه ضمن بروز مشکلاتی برای آن خروجی مناسبی برای این مجموعه به همراه ندارد.
مقدسی افزود: با توجه به ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان خروجی این مجموعه رضایت بخش نیست و باید نقش بیشتری در تعلیم و تربیت افراد با انگیزه و متخصص برای ورود به آموزش و پرورش داشته باشد.
وی ادامه داد: نیاز است در استان مرکزی به صورت نمونه با بهره گیری از مسئولان و اساتید دانشگاهی کمیته ای برای ارتقای منزلت فرهنگیان تشکیل شود تا روحیه ارزشی به آموزش و پرورش بازگردد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 92 هزار دانش آموز استان مرکزی در سه هزار و 523 کلاس آموزشی و 554 آموزشگاه شهرستان اراک، هشت هزار و 100 دانش آموز در 449 کلاس و 138 آموزشگاه شهرستان خنداب و پنج هزار و 881 دانش اموز در 296 کلاس و 88 آموزشگاه شهرستان کمیحان مشغول به تحصیل هستند.
شهریار فولادوند افزود: بیش از 6 هزار پرسنل آموزش و پرورش در این سه شهرستان وظیفه آموزش به این دانش آموزان را برعهده دارند.
وی، نبود تعادل در ورودی و خروجی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و ادامه داد: با مدیریت مناسب مسئولان آموزش و پرورش استان با وجود افزایش خروجی نیروی انسانی نسبت به ورودی آن، تا کنون اختلالی در بحث تامین معلم برای حضور در کلاس های درس و آموزش دانش آموزان وجود نداشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یاد آور شد: در سه سال گذشته یک هزار و 780 نفر از محل دانشگاه فرهنگیان و استخدام ها به آموزش و پرورش استان وارد شده و 2 هزار و 629 نفر با بازنشستگی و انتقال به سایر استان ها از این اداره کل خارج شده اند که این مهم نشان از تراز منفی 849 نفری نیروی انسانی در این واحد دارد.
فولادوند استفاده از نیروی حق التدریس را یکی از راه های جبران خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 473 نفر نیروی حق التدریس سال 94 در آموزش و پرورش استان مرکزی به امر تحصیل دانش اموزان استان اشتغال داشتند که برای جبران کمبود نیروی انسانی موظفی این تعداد به سه هزار و 160 نفر در سال جاری افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با توجه به تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس، از سال 88 تا کنون استان ها اجازه جذب این نیروها را ندارند که واگذاری جذب این نیروها نقش مهمی در ایجاد تحرک در اشتغالزایی در استان و جذب افراد متخصص برای واحدهای آموزشی را به همراه دارد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.