میثم رجایی نژاد روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: اجرای ‌طرح روستا تعاون نقش مهمی در توسعه و توانمندسازی تولید و اشتغال روستایی دارد و مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود.
وی ادامه داد: ایجاد و بهبود فرصت‌های شغل جدید در روستا، بهبود منزلت اجتماعی و اقتصادی روستاییان، توسعه پایدار مناطق روستایی، افزایش مشارکت های مردمی، بهبود وضعیت روستایی، توسعه بازار محصولات روستایی، استفاده از منابع و مزیت‌های روستا و افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها از اهداف طرح روستا تعاون است.
سهمیه استان برای اجرای طرح تعاون روستا 59 روستا است که شاخص های مهم انتخاب روستاها برای اجرای این طرح، داشتن بیش از 50 خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجر پذیری پایین و ضریب مشارکت پذیری بالا می شود.
طرح روستا تعاون در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، در راستای پیاده ‌سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌ های اجرایی بخش تعاون در روستاها اجرا می‌ شود.
در این طرح، افراد بیکار در روستا با تشکیل تعاونی تخصصی در زمینه یک حرفه، به کار مشغول می شوند.
با اجرای مرحله نخست طرح روستا تعاون تا خرداد سال آینده بیش از 900 فرصت شغلی در هرمزگان ایجاد می ‌شود.
یک تفاهم نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران سراسر کشور به منظور رسیدن سهم بخش تعاونی در اقتصاد به 25 درصد، توسعه فرهنگ تعاونی بین مردم، گسترش عدالت اجتماعی با رویکرد تعاونی‌ها از طریق توزیع عادلانه فرصت‌ها، منابع و امکانات و افزایش سطح اشتغال مولد با تأکید بر مالکیت و مدیریت نیروی کار در حوزه تعاونی منعقد شده و اجرای طرح روستا تعاون نیز اقدامی در راستای تحقق چنین اهدافی است.
برای اجرای این طرح در کشور هزار روستا شناسایی شده و قرار است تا 5 سال آینده یک میلیون و 914 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان، مجموع تعاونی های فعال استان حدود سه هزار تعاونی و مجموع اشتغال ایجاد شده توسط آنان 69 هزار نفر می باشد که بیشترین تعاونی ها در زمینه خدمات فعالیت دارند.
3219/6048
تنظیم کننده: عزت اله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.