به گزارش عصر روز سه شنبه روابط عمومی استانداری یزد، محمود زمانی قمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به رتبه اول دانش آموزان یزدی برای بیست و چهارمین سال متوالی در آزمون ورودی دانشگاه ها افزود: بخشی از دغدغه های مطرح شده در این حوزه با دیگر استان ها و سراسر کشور مشترک است اما آنچه منحصر به یزد است قله های افتخاری است که دانش آموزان یزد در سالیان پیاپی آنرا فتح کرده اند که این مهم برای دیگر استان ها یک آرزوست.
وی با بیان این نکته که در کنار این افتخار آفرینی ها دغدغه هایی نیز وجود دارد، تصریح کرد: واقعیت این است که برخی آسیب ها در کنار این موفقیت ها نمایان شده است که می تواند در صورت عدم بررسی و چاره جویی مناسب به موقع مشکل آفرین باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان در ادامه از کارشناسان، پیشکسوتان و نخبگان آموزش و پرورش خواست تا فهرستی از آسیب هایی که می تواند به افتخار آفرینی این حوزه در استان آسیب برساند تهیه کنند و همراه با راهکارهای عملیاتی برای رفع یا کاهش این آسیب ها ارائه کنند تا با لحاظ تغییرات ایجاد شده میان نسل ها و واقعیت های موجود در جامعه این آسیب ها کاسته و مدیریت شود.
زمانی قمی یادآور شد: بزرگترین ماموریت ما در حوزه فرهنگی مرتبط با آموزش و پرورش در استان توجه به این آسیب ها و ارائه برنامه و راهکارها برای کاهش و رفع آنها و صیانت از افتخار آفرینی های عرصه آموزش و پرورش استان است.
وی با بیان این نکته که این افتخار آفرینی ها تنها به واسطه سیستم دولتی و اداری در استان به دست نیامده است، افزود: باید از خدمات و زحمات معلمان بزرگواری که از ده ها سال قبل در استان با روش های منطقی و مناسب و مجاهدت و پایمردی، فرهنگ این دیار را به سمت این موفقیت ها هدایت کرده اند به نیکی یاد کنیم و قدردان تلاش ها و خدماتشان باشیم.
استاندار یزد ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش استان و آهنگ رفتاری همه معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی منجر به این رویداد افتخار آفرین شده و این افتخار در کارنامه همه آنها ثبت و ضبط شده است.
زمانی قمی تصریح کرد: اگر بخواهیم در ایران الگویی کامل از همت و تلاش و سازندگی ارائه کنیم ذهن همه به استان یزد رهنمون خواهد شد و این امر تنها در عرصه آموزش و پرورش هویدا نیست بلکه در همه عرصه ها نمایان و بدیهی است که دولت نیز باید از این جایگاه و ویژگی صیانت کند.
وی آنگاه به یکی دیگر از آسیب های که می تواند افتخار آفرینی یزدی ها در عرصه آموزش و پرورش را تحت الشعاع قرار دهد اشاره کرد و گفت: مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش استان هر ساله فارغ التحصیلان زیادی دارند اما مشکل اساسی این است که این افراد مهارت محور نبوده اند و این امر یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری میان فارغ اتحصیلان استان یزد است.
استاندار یزد یادآور شد: باید برای رفع این مشکل به مسیری که مجموعه دولت در کشور بدان رسیده عمل کرد و آن تعقیب ایده ها و خلاقیت ها تا خلق ثروت است.
زمانی قمی آنگاه با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص کسب مقام اول کشور از سوی استان در امر خلاقیت و تولید ایده در سه سال متوالی اخیر گفت: همه باید مراقبت کنند که این ایده ها معطل نماند و به همین منظور در نظر داریم تا سامانه ای را با همکاری پارک علم و فناوری و مراکز آموزش عالی ایجاد کنیم تا دانشجویان و دانش آموزان ایده های خود را در این سامانه تا خلق ثروت دنبال کنند و آن را بدل به کار و اشتغال کنند.
استاندار یزد با بیان این نکته که جز پرداختن به اقتصاد دانش بنیان راه دیگری برای کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان نداریم ، یادآور شد: باید بیشتر سرمایه گذاری های جدید در استان، فناوری ، های تک و در مسیر تبدیل ایده ها به ثروت و اقتصاد دانش بنیان باشد و وجه غالب مسیر اقتصادی استان در دهه آینده به این سمت است و این مسیر دنبال می شود.
زمانی قمی تاکید کرد: دستور کار نشست آینده شورای آموزش و پرورش استان ارائه طرحی برای افزایش مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای برای دانش آموزان است تا مجموعه استان نیز با آموزش و پرورش در این مسیر همراهی کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان افزود: از اینکه عضو چنین مجموعه ای هستم که چنین افتخاراتی را کسب کرده است احساس افتخار می کنم و در عین حال خود را موظف می دانم مراقبت کنم تا آسیبی متوجه این مسیر افتخار آفرینی نشود و این روند همواره بیشتر و درخشنده تر شود و همه ما نیز این مهم را باید به عنوان یک تکلیف در قبال آموزش و پرورش استان بدانیم و برای کاهش این آسیب ها مشارکت و برنامه ریزی کنیم.
زمانی قمی تاکید کرد: توجه کامل به قطع نشدن آب، برق و گاز مراکز آموزشی استان را در قالب بخشنامه ای به دستگاه های مربوط ابلاغ خواهم کرد تا این مشکل نیز با تعامل حل و فصل شود.
وی بر پیگیری رفع مشکل و مطالب مطروحه در خصوص آموزش و پرورش استان در ملاقات های آینده با رئیس جمهوری و وزریران تاکید کرد و گفت: دولت باید با آگاهی نسبت به جایگاه و افتخار آفرینی های مجموعه آموزش و پرورش بر صیانت و ارتقاء این جایگاه حساس باشد و از این موفقیت ها پاسداری کند و خود را موظف به طرح این مباحث و تلاش در جهت تحقق این موضوع می دانم و در این مسیر با کمک و همراهی همه شما گام برخواهم داشت.
در سال تحصیلی 97-96، 240 هزار دانش آموز در 9 هزار کلاس درس و هزار و 800 واحد آموزشی در استان یزد مشغول تحصیل هستند.
7536*2047* دریافت کننده*کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.