حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز دوشنبه در نشستی در روستای گلچشمه شهرستان محلات افزود: مجلس و دولت نگاه ویژه ای به عمران، آبادانی، افزایش درآمد و اشتغال در روستا دارد که مجلس با اجازه مقام معظم رهبری، اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای عمران روستایی مصوب کرد.
وی اظهارکرد: در مجموع اعتبارات روستایی امسال، 50 درصد نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و از سوی دیگر ارزش افزوده نیز، استانی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده می توان از عوارض آلایندگی به صورت ویژه برای برخی مناطق روستایی کشور استفاده کرد.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت با اشاره به تحول در حوزه های بهداشتی، رفاهی و آموزشی در روستاها افزود: اینک همه روستاها در محلات و دلیجان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
وی ادامه داد: 20 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند که بایستی با تدابیر و راهبردهای عملی، از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرد.
حجت الاسلام سلیمی، پروژه بین المللی ترسیب کربن را گامی موثر در توسعه و ایجاد اشتغال روستایی بیان کرد و گفت: اجرای این طرح در هشت روستای محلات و راه اندازی کارگاههای تولیدی باعث افزایش درآمد خانوارهای روستایی و کمک به معیشت آنها شده است.
نماینده مردم محلات و دلیجان در خانه ملت اضافه کرد: باید از ظرفیت های اقتصادی، گردشگری و تاریخی هر روستا برای توسعه و افزایش اشتغال پایدار استفاده کرد.
حجت الاسلام سلیمی گفت: در روستاهای شهرستان محلات جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی در کنار یکدیگر قرار دارند و این ظرفیت با جاذبه های شهرهای مجاور، نیاز به توسعه بوم گردی را دو چندان می کند.
روستای گلچشمه در جنوب شهرستان محلات و در فاصله 45 کیلومتری شهر محلات قرار دارد.
شهرستان محلات دارای 55 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 43هزار نفر در شهر محلات، هفت هزار نفر در شهر نیم ور و پنج هزار نفر نیز در روستاهای آن ساکن هستند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.