به گزارش ایرنا،علی نظری شیخ احمد روز دوشنبه در جلسه هماهنگی خوشه های کسب و کار افزود: این شرکت با توجه به مزیت های گردشگری با اولویت گذاری توسعه صنعت گردشگری طرح مطالعه امکان سنجی توریسم را در سال 96 آغاز کرده و پس از اتمام طرح مذکور وارد فاز عملیاتی خوشه صنعتی گردشگری برای اولین بار در استان می شویم.
وی گفت: هدف از اجرای این خوشه صنعتی متمرکز کردن فعالیت های شرکت های خدماتی توریستی ، هتل ها و مجموعه های گردشگری بصورت کنسرسیوم در راستای جذب گردشگران خارجی است.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری بعنوان یک صنعت مهم در جهان در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و حوزه اقتصادی را دست خوش تغییر بسیاری کرده است افزود: ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری از معدود کشورهای جهان به شمار می رود که موقعیت جغرافیایی آن فصل های متفاوتی را هم زمان در فضای زیستی خود به وجود آورده و سبب مطرح شدن تنوع های مکانی و تازگی محیطی می شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با اشاره به نامگذاری سالجاری بنام اقتصادی مقاومتی ، تولید و اشتغال افزود: در سال تولید و اشتغال برای توسعه صنعت گردشگری باید آموزش و استخدام نیروهای حرفه ای که سواد و توان فعالیت در این حوزه را داشته باشند در اولویت قرار گرفته شود.
وی گفت: با توجه به اینکه بخشی از فرهنگ اکتسابی است و به همین دلیل فرا گرفتن فنون گردشگری از جوامع دیگر با مدل توسعه خوشه های کسب و کار در راستای کار آمد کردن این صنعت در استان اردبیل اهمیت فراوانی دارد.
در حال حاضر در استان اردبیل علاوه بر خوشه صنعتی گردشگری 2خوشه صنعتی پلاستیک و فرش آماده سازی شده و مرحله پیاده سازی خوشه صنعتی فرآورده های لبنی هم انجام شده است.
در استان اردبیل ۱۶شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.