محمد حسن شاهنده روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق 970 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با نرخ کارمزد چهار درصد از آغاز دولت تدبیر و امید برای کمک به ایجاد فضای کسب و کار در استان و نیز تسهیلات ازدواج و رفع نیازهای ضروری افراد جامعه پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه تاکید صندوق کارآفرینی امید بر فرآیند محوری در تولید است، بدین ترتیب پرداخت تسهیلات به تدریج از کسب و کارهای فرد محور خارج شده و به سمت کسب و کارهای بازار محور و تولید محور حرکت می کند.
وی اضافه کرد: بر این اساس پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی عضو خوشه ها ، شبکه های کسب و کار و زنجیره های تولید در اولویت کار صندوق قرار دارد و در راستای تحقق آن تفاهم نامه هایی را با دستگاههای اجرایی ذیربط برای شناسایی پشتیبانان، کارآفرینان و تولید کنندگان جهت حمایت از اشتغال و تولیدات داخلی منعقد نموده است.
شاهنده اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی با محوریت هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه، روستاهای دارای پتانسیل تولیدی و گردشگری را شناسایی و در جهت توانمندسازی و کمک به رونق تولید محصولات روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان، تسهیلات حمایتی پرداخت می کند.
مدیر صندوق استان اردبیل حمایت مالی این صندوق را معطوف به بازار سنجی و منبع گرایی دانست و گفت: با بهره مندی از این راهبردها باید اقتصاد محلی و روستایی را به اقتصاد ملی و بین المللی پیوند بزنیم.
شاهنده همچنین به اقدام های این صندوق در کمک به ازدواج زوج های جوان افزود: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تا کنون بالغ بر123 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به 2 هزار و 607 نفر در استان اردبیل پرداخت شده است.
وی گفت: علاوه بر ارایه تسهیلات فوق، صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل در قالب تفاهم نامه همکاری صندوق و دانشگاه آزاد اسلامی نیز تعداد112فقره به مبلغ11 میلیارد ریال در قالب تسهیلات ازدواج دانشجویی یکصد میلیون ریالی پرداخت نموده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.