به گزارش خبرنگارایرنا سیدعلی موسوی روزپنجشنبه درنشست توسعه زیرساخت های فنی وحرفه ای لرستان که در فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد برگزار شد افزود: نگاه به آموزش های فنی و حرفه ای باید تغییرکند زیرا مشکل اشتغال درکشوربا آموزش های مرحله ای، تخصصی فنی و حرفه ای و بالا بردن صلاحیت مهارتی افراد حل می شود.
به گفته وی دانشگاه ها به تنهایی نمی توانند مشکل اشتغال را رفع کنند زیرا آموزش های دانشگاهی متناسب با نیازبازارکار نیست.
معاون پژوهشی وآموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشوراظهار کرد: ایران دارای منابع مالی فراوان بوده که برای استفاده بهینه وبهره برداری لازم ازاین منابع مالی باید تمرین کنیم.
وی اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال پایدارباید بخش دولتی و خصوصی هماهنگ باشند زیرا آموزش ها وایجاد مهارت جهت گیری های شغلی را مشخص کنند.
وی بیان کرد: اگر دغددغه اشتغال داریم باید جهت گیری های شغلی را استخراج کنیم و براساس آن وبا توجه به نیاز بازارآموزش های فنی و حرفه ای را ارائه دهیم.
موسوی ادامه داد: امروزه جهت گیری اشتغال به سمت گردشگری پیش رفته است و حوزه توریستی درکشورما با توجه به پتانسیل های موجود آفتاب پرنوری بوده که هر روز پررنگ تر می شود.
معاون پژوهش وآموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امروزه با توجه به رونق صنعت گردشگری افراد زیادی مایل به سرمایه گذاری دراین بخش هستند که می تواند یک مدل خوب کسب و کار باشد.
وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد با توجه به آب و هوای مناسب و خوب می تواند به یک مدل خوب کسب و کار گردشگری تبدیل شود و الگویی موفق برای ارائه به سایر شهرهای کشورباشد.
وی اضافه کرد: اگر به دنبال توسعه پایدارهستیم باید به بخش خصوصی اهمیت ویژه داده شود وتحقق این منظور مستلزم داشتن انسان های توسعه یافته هستیم که این مهم با آموزش به دست می آید.
به گزارش خبرنگار ایرنا امروز پنجشنبه معاون پژوهش و اموزشی فنی و حرفه ای کشور به دعوت عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی ازمدیران کل استان لرستان از مراکز فنی و حرفه ای شهرستان بروجرد بازدید کردند.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.