به گزارش خبرنگار ایرنا ، جمشید ابراهیمی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از شهردار و دهیاران بخش نشتا شهرستان تنکابن افزود : در استان مازندران از تعداد 2 هزار و 950 روستای دارای شورای اسلامی ، تعداد 2 هزار و 140 روستا دارای دهیاری و مابقی نیز فاقد دهیاری هستند که این مبلغ به آنها اختصاص داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 145 میلیارد تومان به حساب دهیاری ها واریز شد ، اظهار داشت : در سه ماهه نخست سال جاری نیز مبلغ 28 میلیارد تومان به حساب دهیاری ها واریز گردید.
ابراهیمی خاطرنشان کرد : امسال در زمینه پروژه های گردشگری ، عمرانی و مدیریت پسماند اعتبارات خوبی برای استان مازندران در نظر گرفته شده و دهیاری ها می توانند با معرفی طرح ها و پروژه ها از این اعتبارات بهره مند شوند .
وی با اشاره به اینکه دهیاران نقطه محوری توسعه روستاها هستند ، تصریح کرد : یکی از اهدافی که در مدیریت دهیاریها و شوراهای اسلامی شهر و روستا دنبال می شود ایجاد مدیریت یکپارچه در روستاها و توسعه مناطق محروم می باشد بگونه ای که توسعه برای مردم با مردم و توسط خود آنان محقق شود و نقطه محوری در این بخش دهیاران هستند.
معاون اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در ادامه بر شناسایی ظرفیت های گردشگری در روستاها توسط دهیاران تاکید کرد و افزود : توجه به این مهم و تحقق آن به اشتغال و اقتصاد روستاها کمک قابل توجهی می کند.
وی به طرح جامع دهیاران کشور اشاره کرد و یادآور شد : در صورت تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی مشکلات استخدامی دهیاران برطرف خواهد شد.
فرماندار ویژه شهرستان تنکابن نیز در این همایش بر ضرورت تقویت جایگاه دهیاران در روستاها تاکید کرد و افزود : دهیاران باید به جایگاه ارزشمند خود واقف باشند و نقش مهم خود را با توجه به شرح وظایفی که قانون مشخص کرده در توسعه روستاها ایفا کنند.
سید امیر حسینی جو اظهار داشت : دهیار باید با همه مردم تعامل داشته باشد و طرح ها و پیشنهادهای خود را در راستای عمران و آبادانی با توجه به نیاز روستا به مسئولان دستگاه های اجرایی ارائه دهد و با جدیت آن را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه الگوی جاری مدیریت محلی در ایران، تجلی تبلور راستین مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است ، خاطرنشان کرد : اگر دهیاران منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهند حتما در مدیریت روستاهای خود موفق خواهند شد.
حسینی جو تصریح کرد : اولویت برنامه ها در بخش نشتا ، احداث جاده کنار گذر ، روکش آسفالت خیابان 15 خرداد و تخصیص اعتبار برای تامین آب آشامیدنی در حوزه روستایی است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.
در پایان این همایش از برخی دهیاران موفق و فعال بخش نشتا با اهداء لوح ، تقدیر بعمل آمد.
بخش نشتا شهرستان 162 هزار نفری تنکابن با دارا بودن 38 دهیاری مصوب در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: علیرضا پورعلم ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
7513/ 7078/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.