رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از راه‌اندازی کلینیک کارآفرینی در استان اردبیل برای ارائه خدمات به همشهریان در استان اردبیل خبر داد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، داریوش لطیفی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این دانشگاه تنها نظام آموزشی مهارتی کشور است که بر اساس برنامه ششم توسعه باید 30 درصد دانشجویان کشور در این دانشگاه تحصیل کنند، افزود: ما هم اکنون زودتر از سایر نظام‌ها ثبت نام در مقطع کارشناسی و کاردانی را انجام داده ایم این روند ادامه دارد. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به ارتقای برخی از مراکز جامع علمی و کاربردی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در سطح استان اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم برخی از مراکز ما توان خود را روی هم بگذارند تا با راه‌اندازی یک واحد کامل و جامع بتوانند در حوزه خود با مدیریت مشترک به دانشجویان ارائه خدمات کنند. 
لطیفی به اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان دانشگاه‌های نظری در قالب دانشگاه جامع علمی و کاربردی اشاره کرد ویادآور شد: طیف عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به صورت تئوری در دانشگاه‌ها با علوم و فنون  آشنا شدند اما فاقد مهارت لازم برای ورود به بازار کار هستند که دانشگاه علمی و کاربردی طرحی را آغاز کرده تا با عنوان طرح توانمندسازی با تاسیس دفاتر آموزش و مهارت بتواند برنامه‌ها و رویکردهای واقعی را عینیت ببخشد. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل افزود: امسال همچنین طرحی را اجرا کردیم که بر اساس آن اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها که راغب به تحصیل در این دانشگاه هستند به راحتی بتوانند در این دانشگاه حضور پیدا کنند تا ما نیز بتوانیم از تجارب آنها نیز استفاده کنیم.   لطیفی در مورد احصای مشاغل بالفعل و موجود در استان در همه صنوف و زمینه‌ها گفت: ما به عنوان دانشگاه مهارتی و علمی و کاربردی  این احصا را انجام دادیم و برای مشاغل بالقوه نیز سعی داریم امر احصا و جمع‌بندی رشته‌های مختلف را انجام دهیم 
وی به راه‌اندازی شورای پژوهش و فناوری در این دانشگاه و تشکیل کمیته کارآفرینی اشاره کرد و گفت: تاسیس کلینیک کارآفرینی که از صفر تا 100 حوزه کارآفرینی را در ارائه خدمات مطلوب به هموطنان انجام دهد جزو دانشگاه علمی و کاربردی محسوب می‌شود.   رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل تصریح کرد: از امسال بحث کیفی‌سازی برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته و ما به دنبال کیفی‌سازی رشته‌ها و برنامه‌های آموزشی هستیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظرمان دست پیدا کنیم. 
وی افزود: برخلاف سایر دانشگاه‌ها که نسبت دانشجو به استاد یک به 28 است در دانشگاه علمی و کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرینی این نسبت 10 به یک است به طوری که وضعیت آموزشی ما را نسبت به سایر دانشگاه‌ها از لحاظ کیفی نشان می‌دهد. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل به فراخوان جذب مدرسان از بین بهترین نیروها اشاره کرد و گفت: ما از بین 700 تا 800 نفر متقاضی موفق به جذب 100 نفر مدرس در این دانشگاه شدیم و در کشور برای 10 هزار نفر و در استان اردبیل برای 90 نفر از مدرسان برای اولین بار کد تدریس صادر کردیم. 
لطیفی به ماموریت این دانشگاه با نظام خاص مهارتی اشاره کرد و گفت: برخی از مراکز ما وابسته به موسسات و نهادهای دولتی و یک سری نیز غیردولتی و خصوصی است که برای از بین بردن ضعف در این مراکز تلاش می‌کنیم تا امر مدیریت مشترک را در مراکزمان تجربه کنیم تا در انجام ماموریت‌ها این مجموعه‌ها موفق عمل کنند. 
وی به راه‌اندازی و تاسیس مرکز رشد در دانشگاه علمی و کاربردی اشاره کرد و گفت: ما البته به درخواست‌ها در این زمینه خارج از مراکز دانشگاهی نیز به عنوان فعالان پژوهشی پاسخ مثبتی می‌دهیم و در کنار آن شورای روسای مراکز کشوری راه‌اندازی خواهد شد تا روند انتخاب روسای دانشگاه‌ها به شکل منطقی انجام شود. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل فعالیت صندوق حمایت از دانشجویان در راه‌اندازی پروژه‌ها و فعال کردن طرح‌های پژوهشی را  یادآور شد و افزود:  ما در کشور مرجعیت صلاحیت‌دار حرفه‌ای در حوزه کسب و کار نداریم که برای تقویت این امر با محوریت دانشگاه علمی و کاربردی و مرجعیت این مجموعه تایید صلاحیت و روند قانونی انجام شده است.     لطیفی به راه‌اندازی خبرگزاری علمی و کاربردی در حوزه اطلاع‌رسانی کسب و کار و مهارت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 هزار و 300 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که اغلب آنها در مقطع کاردانی و بخشی نیز در مقطع کارشناسی تحصیلات خود را انجام می‌دهند.
 لطیفی فعالیت 21 مرکز آموزشی را با 900 مدرس فعال یادآور شد و گفت: 5 هزار و 500 نفر دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که هدف ما این است تا 100 درصد دانشجویان که بومی هستند بتوانند در استان زمینه اشتغال و توانمندی را به دست آورند
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.