به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بیمارستان با عنوان شهید علی اکبر عربی از شهدای مدافع حرم از 14 تا 17 شهریورماه جاری راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: ارائه خدمات درمانی تخصصی به اقشار مختلف مردم، حفظ انسجام و ارزیابی میزان آمادگی تیم های پزشکی، کمک به محرومیت زدایی و ارتقای سطح سلامت مردم مناطق محروم و برگزاری مانور های تخصصی امداد و درمان از مهمترین اهداف برپایی این بیمارستان است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: همچنین شناسایی بیماری های بومی مناطق محروم، کاهش ارجاع بیماران روستایی به بیمارستان های شهری و نمایش توان قدرت رزمی و تخصصی بسیج در مدیریت بحران از دیگر اهداف برپایی بیمارستان صحرایی شهید عربی است.
وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم می توانند از خدمات این بیمارستان صحرایی استفاده کنند، اظهار کرد: افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، بیماران محروم و بی بضاعت روستایی و حاشیه شهرها می توانند به صورت ویژه از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.
سردار کریمی با بیان اینکه خدمات رسانی در این بیمارستان به صورت رایگان انجام می شود، افزود: عملیات غربالگری اولیه از 25 هزار بیمار در محدوده روستای چهارچشمه از خرداد ماه امسال آغاز شده که تا کنون بیش از 2 هزار بیمار نیازمند ویزیت تخصصی تشخیص داده شده است.
وی با بیان اینکه 40 پزشک متخصص و فوق متخصص و 25 پزشک عمومی در این بیمارستان به بیماران خدمات رسانی می کنند، بیان کرد: ساکنان 50 روستای محدوده روستای چهارچشمه می توانند به سهولت از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره مند شوند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: پزشکان این بیمارستان در بخش های ارتوپدی، قلب، داخلی، زنان، جراحی، اطفال، فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص قلب، اطفال، چشم، فوق تخصص قرنیه، عفونی، روانپزشک، دندان پزشک، گوارش، غدد، ENT، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، ریه، روماتولوژی، طب سنتی، پست و مو به بیماران خدمات رسانی می کنند.
سردار کریمی اظهار کرد: این بیمارستان با همکاری دانشکده علوم پزشکی شهرستان های خمین و اراک، مدیریت درمان و تامین اجتماعی، هلال احمر، انتقال خون، فرمانداری، اداره آموزش و پرورش و سپاه ناحیه خمین برپا می شود.
پیش از این نیز سپاه روح الله استان مرکزی در مناطق محروم شهرستان کمیجان، هندودر و زالیان شازند و شهرستان خنداب بیمارستان صحرایی برپا کرده است.
روستای چهارچشمه با 200 خانوار و حدود 800 نفر نفر جمعیت در دهستان چهارچشمه از توابع بخش کمره شهرستان خمین واقع شده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.