به گزارش خبرآنلاین ، وی افزود: در مدیریت پسماند های پزشکی خیلی عقب هستیم و اراده قوی از سوی سازمان های متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و شهرداری اراک در این زمینه وجود ندارد.
محمودی با اخطار به این پزشکان افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان به همراه کارشناسان پایش اداره کل وارد عمل شده اند و روزانه از مطب های سطح شهر بازدید می کنند و پس از اخطار قانونی و مهلت یک ماهه، در صورت عدم ارائه برنامه مشخص، با هماهنگی دادستان وفق مقررات اقدام خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پسماند های عادی بیان کرد: امید است با پیگیری مسئولین برای هر شهرستان متناسب با جمعیت آن یک مرکز پردازش و دفن کاملا بهداشتی داشته باشیم و در این خصوص شهرداری ها و بخش خصوصی باید کمک کنند.
محمودی حجم تولید پسماند در اراک را روزانه 350 تن اعلام کرد و گفت: پسماند های عادی در اراک فقط پردازش می شوند و پالایشی صورت نمی پذیرد، البته با پیگیری و نظارت این اداره کل نیز دو ترانشه با زیر ساخت های مهندسی توسط شهرداری اراک در حال احداث می باشد.
وی با اشاره به این که ما سومین استان صنعتی فعال در کشور هستیم و باید پسماند های صنعتی را مدیریت کنیم، اظهار داشت: در شهرستان ساوه یک ظرفیت خوبی برای بازیافت و امحاء پسماندهای صنعتی استان در حال استقرار است تا این پسماند ها نیز به بهترین شکل ممکن مدیریت شوند و در طبیعت رها سازی نگردند.
محمودی گفت: با پیگیری و نظارت این اداره کل بر واحد های صنعتی استان در یک سال گذشته توفیقات بسیار خوبی در زمینه مدیریت بهینه، بازیافت و امحاء پسماندهای ویژه و خطرناک داشته ایم و در این زمینه حدود 24000 تن پسماند با اخذ مجوز از این اداره کل و نظارت کامل بر نحوه بارگیری انتقال و وصول آنها در چرخه بازیافت قرار گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در این راستا 7000 تن کاتالیست مستعمل پالایشگاه نفت امام خمینی شازند به استان تهران، 5000 تن لجن های نفتی پالایشگاه امام خمینی شازند به استان سمنان و 11000 تن انواع پسماند ویژه جهت امحاء به مجتمع فن آوری پسماند زیست ساوه بر اساس مطابقت با مجوز و صلاحیت مجتمع های مذکور منتقل شده است.
رضا میرزایی، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی اظهار داشت: موضوع آب‌ و خاک و هوا در محیط‌ زیست از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است اما متأسفانه محیط‌ زیست در استان مرکزی با چالش‌ ها و معضلات زیادی روبه‌ رو است.
وی افزود: مدیریت پسماند و جمع‌آوری زباله‌ های شهری باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد. باید مردم را در راستای آگاه از خطر پسماندها مطلع کنیم و باید فرهنگ ‌سازی در راستای جمع ‌آوری پسماند ها صورت گیرد.
کارشناس مسئول پسماند اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: استان مرکزی فاقد سایت بهداشتی دفن پسماندهای عادی است.
مریم حسین پناهی ادامه داد: روزانه 300 تا 350 تن پسماند در اراک به سایت پردازش منتقل می‌شود ولی متأسفانه سایتی برای پالایش این پسماندها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: روزانه هفت تن زباله در استان مرکزی تولید می ‌شود که سه تن آن متعلق به اراک است.
کارشناس مسئول پسماند اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان مرکزی ادامه داد: مقرر شده است تا 2 ترانشه در استان جهت دفن زباله ‌ها صورت گیرد اما متأسفانه روند کار در استان بسیار کند است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 729378
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.