به گزارش ایرنا، امین امینیان روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان خداآفرین گفت: محل دفن زباله ها در این شهرستان تا 10روز آینده توسط محیط زیست مشخص و از سوی شرکت تعاونی دهیاران نیز فنس کشی می شود.
وی با بیان اینکه بحران از رفتار ناخوشایند انسان با طبیعت ایجاد می شود بر ضرورت اطلاع رسانی، آموزش و آگاه سازی مردم و دهیاران در راستای مدیریت پسماند تاکید کرد.
امینیان همچنین از دهیاران خواست مسیر جاده های مرزی را یک بار در هفته از زباله ها پاکسازی کنند.
وی همچنین بر حل مشکل بی خطر سازی زباله های عفونی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: باید در تمامی امور در امر پیشگیری هزینه شود.
فرماندار خداآفرین از ایجاد محل ذبح دام در این شهرستان خبر داد و افزود: این محل توسط بخش خصوصی با مجوز فعالیت 6ماهه در راستای ذبح بهداشتی و حمل بهداشتی گوشت و دفع بهداشتی پسماند ایجاد می شود.
وی گفت: در این محل برای هر راس گاو مبلغ 450هزار ریال و برای هر راس گوسفند 200هزار ریال دریافت می شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان خداآفرین نیز در این جلسه گفت: در سطح شهرستان 5حلقه چاه جهت دفن بهداشتی زباله های عفونی وجود دارد که این چاه ها در شهر خمارلو، روستاهای بسطاملو، لاریجان، عاشقلو و مرداناقم ایجاد شده است.
سلیمان جعفرزاده گفت: از 175روستای شهرستان فقط زباله های 29روستا توسط خودروهای دهیاری جمع آوری می شود.
وی همکاری ضعیف دهیاران و بهورزان خانه های بهداشتی، نداشتن آگاهی کافی مردم جهت دفع غیربهداشتی زباله ها و نبود دستگاه بی خطرساز دفع زباله های پزشکی و بهداشتی را از عوامل مدیریت ضعیف پسماند در سطح شهرستان عنوان کرد.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 34هزار نفری دارای 204روستا سه بخش و هفت دهستان است.
7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.