مجتبی منتظری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین امروز همزمان با 13 فروردین به منظور حفظ و مراقبت شهروندان از طبیعت در حال توزیع 80 هزار کیسه زباله به صورت رایگان در میان شهروندان و مسافران نوروزی است.
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، حفظ پاکیزگی سطح شهر و حفظ زیبایی سیمای شهری در روز سیزدهم فروردین سال جاری ماموران این سازمان برای توزیع کیسه زباله رایگان و جمع آوری آن در 15 نقطه از ورودی ها و خروجی های شهر قزوین مستقر شده و در حال انجام وظیفه هستند.
وی ابتدای جاده نجف آباد و الموت، مصلی، بوستان بارجین، انتهای خیابان نواب و پشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین واقع در جاده نسیم شمال، بهشت فاطمه (س)، دوراهی همدان و ابتدای نسیم شمال، میدان حمل و نقل، ابتدای جاده اسماعیل آباد، میدان مینودر و تمامی بوستان های سطح شهر را از مبادی و مکانهای توزیع کیسه زباله رایگان نام برد.
منتظری اضافه کرد: برای جمع آوری پسماندهای این روز، جایگاه هایی مشخص شده که شهروندان می توانند زباله ها و پسماند خود را در این نقاط قرار دهند تا به محل تخلیه زباله منتقل شود.
وی در ادامه به راه اندازی پویش نه به ریختن زباله در طبیعت توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اقدام ایرنا در راه اندازی این پویش بسیار ارزشمند است چرا که فرهنگ سازی برای حفظ طبیعت می تواند آثار مثبت فراوانی با خود به همراه داشته باشد.
این مسئول با تاکید بر اینکه روز طبیعت نباید به روزی برای تخریب و آلوده ساختن آن تبدیل شود، در پایان گفت: ریختن زباله در معابر و طبیعت کاری ناپسند است چرا که آداب و سنن ملی و مذهبی ما بر پاکیزگی به‌عنوان یک شاخصه‌ انسانی تاکید دارد.
درایران سالانه ١٩میلیون ‌و٧٧٠هزار تن زباله تولید می‌ شودکه ٢٠ درصد آن مربوط به روستاها و ٨٠ درصد مربوط به شهرهاست.
هر دقیقه در ایران، حدود پنج تن زباله پلاستیکی دور ریخته می‌شود که این مواد 250 الی 500 سال در محیط زیست می‌مانند و تجزیه نمی‌شوند.
پویش نه به ریختن زباله در طبیعت توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف پاسداشت طبیعت در روز 13 فروردین موسوم به روز طبیعت راه اندازی شده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.