به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز شهدا در محل سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی، افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و بدخواهان نظام از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کردند.
وی ادامه داد: دشمنان پس از ناکامی در قائله های نقاط مختلف کشور و ترور شخصیت های اول انقلاب اسلامی، در سال 1359 با حمایت از صدام و رژیم بعثی جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند که جوانان برومند این مروز و بوم با تمام وجود از کیان ایران اسلامی دفاع کرده و اجازه دست درازی به خاک میهن را ندادند.
وی اظهار کرد: رزمندگان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با اتکا به سلاح تقوا و معنویت توانستند در مقابل دشمن بعثی که مورد حمایت بیش از 40 کشور جهان بود، ایستادگی کنند و پس از هشت سال مقاومت، دشمن را از خاک کشور بیرون برانند.
استاندار مرکزی بیان کرد: حفاظت از انقلاب اسلامی، خاک و ناموس وطن اهداف اصلی شهدای هشت سال دفاع مقدس بود که جوانان و نوجوانان امروز باید اهداف عالیه شهدا را سرلوحه امور خود قرار داده و با تمام توان در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.
وی افزود: دشمنان نظام اسلامی به این نتیجه رسیدند که با جنگ نظامی نمی توانند ملت ایران را از ادامه راه انقلاب اسلامی نا امید کنند که بر این اساس جنگ فرهنگی و اقتصاد بر علیه ملت ایران را در دستور کار خود قرار دادند.
زمانی قمی ادامه داد: مردم و مسئولان باید با احیاء روحیه انقلابی گری سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه، به مقابله با توطئه های فرهنگی و اقتصادی دشمنان به پا خیزند و یک بار دیگر دشمنان اسلام و ایران را نا امید کنند.
وی ادامه داد: حمایت از کالای داخلی در راستای بالندگی اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و ارتقاء سطح معیشتی مردم تنها راه پیروزی در نبرد اقتصادی است که مردم و مسئولان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: زندگی مرفه برای جامعه و ارتقاء سطح معیشتی آحاد مردم از مهمترین نتایج خرید کالای ایرانی است چرا که تقویت تولید داخلی سبب ایجاد اشتغالزایی به عنوان عمده دلیل بروز برخی آسیب های اجتماعی می شود.
وی در ادامه سخنان خود به 13 جمادی الثانی و سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مادر حضرت عباس(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: حضرت ام البنین (س) نمونه شاخص یک مادر شهید است که با وجود اینکه فرزند رشید خود را در راه تداوم نهضت مقدس عاشورا از دست دادند وقار، صلابت و شخصیت خود را حفظ کردند و در راه دین و ولایت هر گونه سختی را به جان خریدند.
استاندار مرکزی ادامه داد: مادران شهدا صاحبان اصلی انقلاب هستند چرا که برای تداوم نهضت امام راحل از عزیزترین داشته های خود گذشتند که تکریم این عزیزان باید در جامعه نهادینه شود.
در ادامه این آیین از فیلم مستند شهید علیرضا بابایی ( از شهدای مدافع حرم استان مرکزی ) ساخته مظفر حسینخانی هزاوه نیز رونمایی شد.
شهید علیرضا بابایی فرمانده اسبق گردان شهید مدنی اراک بود که در 25 اردیبشهت‌ ماه امسال در فلوجه عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
استان مرکزی 6 هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/3075/خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.