چیبا میاموتو برای سومین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان، نمایشگاه آثارش را در نگارخانه کوچه باغ به نمایش گذاشته و میزبان گروه ایرنا شده است.
محمدرضا شفیعی کدکنی شاعر گران شأن سرزمینمان راجع به این هنرمند نقاش گفته است: چند سال قبل که آثار ایشان را دیدم از ایشان خواستار شدم که اسلایدی از آنها به من مرحمت کنند تا برای مجموعه های شعری آینده ام از آنها استفاده کنم.
میاموتو حین خوشامدگویی به مخاطبان بسیار آثار خویش، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا می گوید: ایران را ندیده نباید قضاوت کرد چراکه متاسفانه رسانه های جهانی، خبرهای درستی راجع به این سرزمین بلند آوازه به گوش جهان نمی رسانند.
وی ادامه می دهد: هیچ کجا مردمانی به مهربانی، میهمان نوازی و خونگرمی ایرانیان ندیده ام و من این صفات را در ایران حس کرده ام.
وی با اشاره به این موضوع که ایران را بسیار دوست دارم، اظهار کرد: من همیشه معرف جاذبه ها و امنیت این سرزمین در ژاپن هستم و افرادی که با معرفی من به ایران سفر می کنند، معترفند که ایران بسیار زیبا و دوست داشتنی است و آنچه می بینند، با آنچه پیش از سفر شنیده اند، بسیار متفاوت است.
این هنرمند ژاپنی در باره نمایشگاه دنیای چیبا که در استان گیلان دایر کرده، می گوید: طبیعت گیلان بدلیل شباهتش به ژاپن، بسیار آرامش بخش و الهام بخش آثار هنری است.
46 اثر رنگ روغن، آبرنگ و سفال در نمایشگاه دنیای چیبا برای مخاطبان هنر در نگارخانه کوچه باغ واقع در جاده رشت - انزلی گورابجیر صحرا به نمایش گذاشته شده و تا بیستم اسفندماه جاری نیز ادامه خواهد داشت.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.