سلام امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر با توجه به اهمیت نقش اقتصاد در توسعه و پیشرفت کشور سال های متعددی را با رویکرد توجه به مسائل اقتصادی نامگذاری کرده اند تا بیش از پیش مردم و مسئولان را نسبت به این مقوله حساس کنند.
وی افزود: اگر می خواهیم از وابستگی و مشکلات اقتصادیی رهایی پیدا کنیم ، باید به سمت تقویت تولیدات داخلی و ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی حرکت کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از معضلات کشور از جمله بیکاری و تورم با ارتقای تولید ملی مرتفع می شود و دشمنان قسم خورده نظام با وجود تحریم های گسترده نفعی از توطئه های خود نخواهند برد.
امینی تاکید کرد: هدایت سرمایه های خرد به سمت تشکیل تعاونی ها و حمایت از سرمایه های کلان برای سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور می تواند ایران اسلامی را به سمت و سوی توسعه و پیشرفت رهنمون کند.
وی اضافه کرد: با حمایت از تولید کنندگان داخلی می توان گام موثری را برای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور برداشت و اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیز قابل دسترسی خواهد بود.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین مزیت های کشور و استان ایلام وجود منابع آبی و خاکی فراوان و اراضی حاصلخیز است که در صورت بالفعل کردن این استعدادها ضمن بالا بردن تولید محصولات زراعی و باغی در کاهش بیکاران بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی این رشته نیز مثمر ثمر است.
امینی ادامه داد: تحقق این اهداف تنها در سایه بالا بردن کیفیت محصولات داخلی میسر است، بازار کشورهای منطقه فرصت بسیار مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی است و در صورت غفلت، سایر کشورها می توانند جای ایران را بگیرند.
وی اظهار کرد: تمامی ارگان ها ، صاحبان سرمایه و اقشار مختلف مردم باید نسبت به اجرای این مهم اهمتام داشته باشند تا بتوانیم با قطع وابستگی به کالاهای خارجی در جهت تقویت بنیان های اقتصادی کشور گام برداشته و ایران را به یکی از قطب های اصلی تولید محصولات مختلف تبدیل کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران اسلامی با وجود داشتن ذخائر عظیم انرژی ، منابع آب و خاک و نیروی انسانی تحصیل کرده و جوان باید خود را به عنوان یکی از اصلی ترین قطب های اقتصادی جهان مطرح کند و تحقق این امر نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.
امینی با اشاره به طرح های مسئولان برای ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی گفت: باید گستردگی محصولات افزایش یافته و برندهای مختلفی بکارگیری شود و این امکان فراهم شود تا تعداد بیشتری از مردم بویژه اقشار ضعیف و کم درآمد بتوانند از این محصولات خریداری کنند تا با رونق فروش ضمن افزایش تولید جوانان بیشتری مشغول بکار شوند.
خبرنگار: حسن کهزادیان** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.