به گزارش ایرنا، مدیرعامل موسسه ترنم سرزندگی استان مرکزی در آیین جشن یکسالگی طرح امداد و دریافت کتاب در سالن همایش سازمان جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار کرد: این طرح اسفندماه سال گذشته به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی برای نخستین بار در کشور در اراک آغاز به کار کرد.
احمدرضا قدسی افزود: طرح در دوره اول با رویکرد ارائه کتب خوانده شده و بلااستفاده در یک جمع و تشریح محتوای آن با تعداد نفرات اندک در حدود هشت نفر آغاز شد و تلاش بر این بود که هر ماه یک دوره برگزار شود و تا به امروز 11 دوره برگزار شده است.
وی گفت: با توجه به یک سالگی این طرح جشنی ترتیب داده شد تا بتوان در کنار نمایش موفقیت آن،مخاطبان بیشتری را جذب کرد و تا به امروز دوره های طرح با حضور 45 نفر از اقشار مختلف و سنین متنوع برگزار شده است و بازخورد خوبی از آن نیز دریافت شده است.
قدسی تصریح کرد: با توجه به اینکه سرانه مطالعه در کشور بسیار اندک است طرح در وهله اول به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی کلید خورد و در کنار آن تلاش شده که کتاب را به عنوان جایگزین برخی هدایا و حتی هدیه برتر تسری داده شود و با توجه اینکه در کنار تشریح محتوای کتاب حتی کتب ارائه شده در دوره ها در صورت تمایل برخی افراد نیز هدیه داده شد تا ترویج فرهنگ بخشش نیز صورت پذیرد.
وی عنوان کرد: بازخورد بسیار مطلوبی از این طرح در طول 11 دوره دریافت شد، شهر دارای کتابفروشی ها بسیاری است و همچنین اکثر افراد نیز توان خرید کتاب را نیز دارند تنها نیاز به انگیزه کتابخوانی بود که طرح به خوبی این امر را درنبال کرد.
مدیرعامل موسسه ترنم سرزندگی استان مرکزی گفت: در طول دوره های تلاش شد که شرکت کنندگان نیز نقاط قوت و مثبت دوره ها و طرح بیان کنند که در قالب یک کتابچه منعکس خواهد شد.
وی یادآور شد: مهمترین اثربخشی این دوره ها در کنار تحقق اهداف اصلی طرح روابط و تعاملات اجتماعی مطلوبی در بین افراد شکل گرفت به طوری که افراد از فضای مجازی وارد فضای حقیقی شدند.
قدسی افزود: در این دوره ها کتاب های مختلفی ارائه شد که سلایق همه شرکت کنندگان را مورد توجه قرار داد از همین رو علاقمندان بسیاری جذب این دوره ها شدند.
موسسه ترنم سرزندگی استان مرکزی با هدف ایجاد باوری مثبت در افراد فعالیت های آموزشی، کارگاهی و پژوهشی را از سال گذشته در اراک آغاز کرده است.
6013/6992/خبرنگار:آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.