به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید باقر حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اهدای موقوفه با هدف کمک به خانواده معتادان ایده جدید از یک خیر ساوه ای است که می تواند در جامعه به عنوان فرهنگ ماندگار نقش آفرینی کند.
وی ادامه داد: خیر دیگری در شهر ساوه یک مجتمع آپارتمانی به ارزش 50 میلیارد ریال را وقف زوج های جوان کرده است و از این پس کاربری آن برای خدمات به زوج های جوان کم بضاعت خواهد بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: یک خیر خمینی نیز یک ملک مسکونی به ارزش 40 میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان وقف کرده است که این نوع وقف نیز در راستای نیازهای روز جامعه است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 90 وقف جدید در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسید که شهرستان اراک با 16 وقف و شهرستان آشتیان با 2 وقف بیشترین و کمترین موقوفات را به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: وقف صدقه جاریه و چشمه جوشان است که برای زمان های طولانی دیگران از منافع ارزشمند آن سیراب می شوند.
وی گفت: هر کار خیری که انسان انجام می دهد زمانی به پایان می رسد اما، وقف به عنوان خدمت ماندگار و تمام نشدنی است که باید این فرهنگ در جامعه احیاء شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: شکوفایی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تنها برعهده یک نهاد یا ارگان نیست بلکه همه‏ دستگاه‏های تبلیغی و اجرایی موظفند تا در راستای اعتلای فرهنگ وقف در جامعه با یکدیگر همکاری کنند.
پنج هزار و 396 موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.