به گزارش ایرنا، حسن طاهر احمدی روز شنبه در همایش سفیران سلامت دانش آموزی استان مرکزی در اراک،افزود: طرح سفیران سلامت با هدف کاهش بار بیماری و مراجعات بیمارستانی اجرایی شده و شاخص های خودمراقبتی و فرهنگ سازی در تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش دنبال شده است.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده، خود مراقبتی دربین اجتماعات انسانی، دانش آموزان و خانواده ها تاثیر بسزایی در کاهش انواع بیماری ها در جامعه داشته به گونه ای افزایش مراقبت پیشگیرانه درحوزه سلامت 30 تا 50 درصد از ابتلای به بیماری های مزمن غیرواگیر نظیر دیابت و سرطان و 50 درصد از موارد بستری بیمارستانی را کم می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: بر این اساس اجرای طرح سفیران سلامت از ابتدای امسال با همکاری اداره کل آموزش و پروش و این دانشگاه در مدارس استان مرکزی کلید خورد تا با تربیت سفیران سلامت، نظام خود مراقبتی در لایه های مختلف جامعه تعمیق و اشاعه یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش نیر در این همایش گفت: 10 درصد از دانش آموزان این استان به عنوان سفیران سلامت در مدارس به فعالیت و ترویج فرهنگ خودمراقبتی اشتغال دارند.
شهریار فولادوند افزود: این طرح با هدف توسعه فرهنگ سلامت در بین دانش آموزان، پیشگیری از بیماری و انتقال فرهنگ خودمراقبتی از طریق گروه های همسالان در مدارس و همچنین به خانواده ها اجرا می شود.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی از کارهای دستی و نقاشی دانش آموزان در حوزه خودمراقبتی و غذای سالم برگزار شد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.