به گزارش ایرنا محمد محقق روز شنبه در نشست مشترک مراجع قضایی شهرستان عنبرآباد با عنوان کاهش جمعیت کیفری مددجویان افزود: هدف قضات از اعمال مجازات ها، اصلاح و تربیت مددجویان است و در همین راستا با دیدگاه اسلامی تلاش می شود با حمایت از مددجویان زمینه بازگشت سعادتمندانه این افراد به جامعه فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: نشست مشترک مراجع قضایی شهرستان عنبرآباد در راستای بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری برگزار شده است.
وی ادامه داد: شورای طبقه بندی زندان شهرستان جیرفت نیز از این پس هر ماه با حضور همه قضات و به صورت ملاقات حضوری با فرد محکوم علیه در زندان جیرفت برگزار خواهد شد.
دادستان شهرستان عنبرآباد نیز گفت: احکام صادره برای امنیت جامعه و در راستای اجرای قانون بوده و سعی شده در زمان محکومیت و حبس مددجویان مورد حمایت لازم قرار گیرد تا ضمن جبران خطاهای گذشته به فکر آینده ای بهتر برای خود و خانواده باشند.
یوسف سبحانی افزود: با توجه به اینکه در گذشته معمولا فرم شورای طبق بندی در زندان تنظیم و برای اعطای آزادی مشروط یا تعلیق تعقیب به مراجع قضایی ارسال می شد و قضات تصمیم گیرنده، به طور صرف بر اساس پرونده و بدون ملاقات حضوری با فرد محکوم علیه در زمینه صلاحیت شخص اظهار نظر می کردند که این امر موجب می شد تعداد زیادی از این درخواست ها مورد موافقت قرار نمی گرفت.
وی گفت: در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری و اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه با انجام ملاقات چهره به چهره با زندانیان و احراز صلاحیت استفاده از این تسهیلات (آزادی مشروط یا تعلیق تعقیب) با حضور ریاست دادگاه انقلاب، ریاست دادگاه کیفری 2 شهرستان، دادستان و قاضی اجرای احکام و اعضای شورای طبقه بندی برگزار می شود.
رئیس اداره زندان جیرفت نیز گفت: برگزاری نشست مشترک دادگاه و دادسرا برای نخستین بار انجام می شود تا در کمترین زمان ممکن بیشترین کمک و حمایت از مددجویان صورت گیرد.
غلامرضا روشان افزود: مددجویان بدو ورود به زندان در برنامه های فرهنگی و آموزشی ثبت نام شده و در تمام زمان محکومیت تحت نظر مسئولان فرهنگی بوده و تمام اوقات فراغت آنان به نحو احسن برنامه ریزی شده است.
وی خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل بسیار خوب بین اداره زندان و مراجع قضایی موجب شده اجرای قوانین اسلامی در زمینه مددجویان اعمال شود و تمام برنامه های فرهنگی زندان در راستای بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه است.
این نشست با حضور رئیس دادگستری، دادستان و قضات دادگاه و اجرای احکام شهرستان عنبرآباد، رئیس و اعضای شورای طبقه بندی زندان جیرفت برگزار شد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.