سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی، افزود: دانش‌آموختگان مراکز علمی باید بر اساس نیازهای روز جامعه و صنایع تربیت شوند تا بتوانند به صورت کاربردی در حوزه صنعت و خدمات و کشاورزی نقش آفرینی کنند و با پژوهش و ایده‌های کارا کلید پیشرفت و توسعه را در دست بگیرند.

وی ادامه داد: مراکز آموزش عالی استان مرکزی باید تقویت ارتباط هدفمند دانشگاه و صنعت را سرلوحه قرار داده و پژوهش‌های کاربردی را به نیازهای استان گره بزنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: چهار کارگروه نوآوری و کارآفرینی، توسعه آموزش عالی، پژوهش و فناوری و آموزش مهارتی با دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان تشکیل شده و دستگاه‌های عضو  باید در تمامی نشست‌ها و همایش‌ها اظهارنظرهای کارگشا در راستای حل مشکلات و شتاب بخشی به روند تولید استان داشته باشند..

آقازاده یادآور شد: استان مرکزی از نظر ظرفیت علمی، صنعتی و کشاورزی  در کشور نمونه است و در صورت ایجاد تعامل هدفمند دانشگاه ها با یکدیگر و ارتباط مسئولان اجرایی با این قشر از جامعه می‌توان در مدتی کوتاه استان را به بالندگی و پیشرفت همه جانبه و جهش در تولید رساند.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان مرکزی  از مراکز موفق کشور است و با حمایت گسترده از ایده‌های جوانان هر سال گام موثری در ایجاد اشتغال مولد برمی‌دارد و می‌طلبد مراکز علمی و تحقیقاتی ارتباط خود را با این نهاد بیشتر کرده و با حمایت از طرح‌های تولیدی در تمام حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی در تحقق شعار سال نقش‌آفرینی کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد، دستور اولویت‌دار در حوزه توانمندسازی و بومی سازی اقتصاد ملی است و این مهم باید در تمام لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

استان مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور است.

این استان رتبه نخست تنوع محصولات صنعتی کشور را از ان خود کرده و بنیه قوی را در دانش فنی حوزه صنعت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.