«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۲۵۵ و ۶ دهم میلیمتر بارش در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: مجموع بارش‌های شبانه روز اخیر در اراک به ۱۱ و هفت دهم میلیمتر، تفرش یک و ۲ دهم میلیمتر، خمین نیم میلیمتر، محلات هفت دهم میلیمتر، شازند چهار دهم میلیمتر، خنداب یک میلیمتر، کمیجان هفت دهم میلیمتر، دلیجان یک دهم میلیمتر، آشتیان سه و ۲ دهم میلیمتر، غرق آباد ۲ و یک دهم میلیمتر و در فرمهین به یک دهم میلیمتر بوده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: سامانه بارشی که از روزهای گذشته در این استان فعال شده از فردا (یکشنبه) تشدید می‌شود و به‌دلیل ویژگی بارش‌های رگباری فصل بهار، امکان شدت گرفتن نقاطی بارشی وجود دارد.

مرادی تصریح کرد: فعالیت سامانه در ساعاتی از روز دوشنبه به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب به‌صورت رگبار باران و در برخی نقاط برف پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: شدت گرفتن ناپایداری‌ها به‌صورت رگبار و احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده و حداکثر بارش‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است اما به‌دلیل نوع بارش‌ها امکان حجم بالای بارندگی نقطه‌ای وجود دارد.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: بارش‌های پیش‌بینی شده تا روز دوشنبه هفته جاری بیشتر جنوب و جنوب غرب استان را در برمی‌گیرد.

مرادی گفت: امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و ایجاد روان‌آب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی از مسیل ها در روز یکشنبه و لغزندگی سطح جاده‌ها در موقع وقوع بارش به‌ویژه در زاه‌های کوهستانی و گردنه‌ها و احتمال رگبار برف در جنوب غرب استان و در گردنه های زالیان و قاقان وجود دارد.

وی اظهار داشت: ساوه با بیشینه دمای ۱۷ و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق آباد و زرندیه با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۲۵۵ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.