«رضا مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان بارش‌های سیال زراعی جاری (اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون به ۲۲۶ و چهار دهم میلیمتر رسیده است.

وی بیان کرد: مجموع بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته این استان در اراک به هشت دهم میلیمتر، ساوه ۶ و چهار دهم میلیمتر، تفرش چهار و هفت دهم میلیمتر، خمین سه دهم میلیمتر، محلات ۲ و سه دهم میلیمتر، شازند ۱۶ و نیم میلیمتر، خنداب یک و سه دهم میلیمتر، کمیجان چهار دهم میلیمتر، دلیجان نیم میلیمتر، آشتیان سه و سه دهم میلیمتر، غرق آباد چهار و ۶ دهم میلیمتر، مامونیه ۶ میلیمتر و در فرمهین به پنج و یک دهم میلیمتر رسیده است.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی‌ها حاکی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و تداوم فعالیت آن تا بعدازظهر فردا (دوشنبه) است که بارش‌ها در ابتدا به صورت باران است اما به‌تدریج در بیشتر نقاط به برف تبدیل می‌شود.

مرادی عنوان کرد: در برخی از مناطق شهری استان مرکزی از جمله اراک بارش برف پیش‌بینی شده است و به دلیل ماهیت سرد سامانه، دمای هوا در ۲ روز آینده به‌صورت محسوسی کاهش پیدا می‌کند و حداقل دما در مناطق سردسیر این استان به زیر صفر می‌رسد.

وی گفت: سامانه بارشی دیگری پایان هفته جاری وارد کشور می‌شود که استان مرکزی را نیز در برمی‌گیرد.

۲۲۶ و چهار دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.