سید عباس حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان مرکزی مجمع جهادگران استان بیانیه ای را مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در سطح استان برای مقابله با کرونا اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این حوزه ۹ کارگروه از قبیل رسانه، مطالبه گری، ارتباطات خیرین، تولید ماسک، قرار گاه ضدعفونی و… تشکیل شد.

رئیس مجمع جهادگران استان مرکزی گفت: به دنبال فراگیر شدن شیوع ویروس کرونا با توجه به ظرفیت قرارگاه زیستی سپاه قرارگاه جهادی کلی در سپاه تشکیل شد و بسیج سازندگی با استفاده از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در بحث تولید ماسک به طور مستقیم ورود پیدا کرد و با فراخوان‌ها به قرارگاه جهادی شهرستان‌ها و فرمانده نواحی در هر شهرستان یک قرارگاه مبارزه با کرونا تشکیل شد.

حسینی افزود: در حال حاضر در سطح استان ۴۵ کارگاه تولید ماسک وجود دارد و روزانه بالغ بر ۲۵۰ هزار ماسک مطابق با استانداردهای سازمان غذا و دارو و شبکه بهداشت در حال تولید است.

وی عنوان کرد: مجمع جهاد گران استان در راستای مقابله با کرونا از ظرفیت خیرین و مردم در قالب راه اندازی پویش‌های مختلف از جمله پویش‌هایی مانند جهاد همدلی با همکاری بانوان تحت پوشش نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد در زمینه تولید ماسک و توزیع آن‌، دریافت وسایلی همچون سمپاش از مردم برای ضدعفونی کردن معابر سطح شهر، توزیع بسته‌های بهداشتی و … استفاده کرده است.

رئیس مجمع جهادگران استان مرکزی گفت: پویشی نیز برای همکاری دانشجویان در این حوزه راه اندازی و از دانشجویان دانشگاه اطهر برای تولید ماسک کمک گرفته شده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی به عنوان اولین استان تولید ماسک پارچه‌ای را در سطح کشور مطرح و مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرد و به تبع آن در سایر استان‌ها نیز این ایده دنبال شد.

حسینی گفت: در شهرستان اراک قرارگاه جهادی در زمینه ضدعفونی سطح شهر در پایگاه بسیج ماشین سازی تشکیل شده است و افرادی که متقاضی همکاری در این حوزه هستند می‌توانند به این پایگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.