مجید مشهدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایجاد 2 هزار و 800 فرصت شغلی تعهد امسال کمیته امدادامام خمینی (ره) استان درسال جاری بود که تاکنون 2 هزار و 56 مورد محقق شده است.
وی اظهار کرد: این میزان اشتغالزایی با پرداخت 300 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از 50 تا 300 میلیون ریال به متقاضیان ایجاد شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی گفت: مددجویان با دریافت تسهیلات اشتغال در بخش های کارانگیزی و اشتغال امدادی در رشته های خدمات، دامپروری و کشاورزی موفق به ایجاد اشتغال پایدار شده اند.
مشهدی با یادآوری اینکه، توانمندسازی و کاهش بیکاری در بین اقشار کم‌ توان از مهمترین مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: از برنامه‌های حوزه خودکفایی این نهاد حمایتی در استان مرکزی ایجاد اشتغال برای کمک به خروج افراد تحت پوشش از چرخه حمایتی است.
وی، آموزش خانوارهای تحت حمایت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع‌دستی، برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، ارایه مشاوره‌های شغلی، پرداخت تسهیلات اعتباری به نیازمندان به‌ صورت وام‌های قرض‌الحسنه درازمدت را از اقدامات حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی عنوان کرد.
معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: ارائه آموزش های تکمیلی و نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال و بازاریابی و فروش تولیدات با قیمت مناسب از دیگر اقدامات حوزه اشتغال این نهاد حمایتی است.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.