به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز دوشنبه در دیدار با نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه این شهرستان افزود: برای اجرای طرح های اشتغالزایی بیش از 170 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مدد جویان پرداخت شده است.
موسی نژاد افزود: 70 درصد منابع مالی در زمینه اشتغالزایی مددجویان در استان از سوی بانک ها تامین شده است.
وی خاطر نشان کرد: زمینه اشتغال مدد جویان، بیشتر در حوزه مشاغل خرد و خانگی است از مشکلات عمده آنان بازاریابی تولیدات و رونق کسب و کار در این زمینه است.
موسی نژاد گفت: اشتغال های خرد و خانگی و کمک در راستای ارتقاء سطح کیفی محصولات تولیدی مدد جویان نمونه بارزتحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: درسال تولید و اشتغال مردم با خرید کالای ایرانی، صرفه جویی و مسئولان دستگاه های دولتی با همکاری و حمایت از تولید کنندگان داخلی می توانند بستر مناسب برای ایجاد اشتغال جدید، برون رفت از مشکلات اقتصادی و کاهش فقر و محرومیت به خصوص در شهرستان خمین داشته باشند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: راهبرد امداد در اشتغالزایی خانواده تحت پوشش شناسایی توانمندی هاو تلاش برای به فعلیت رساندن آن ها است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره)درمانگاه فقراست و تولید کننده فقر نیست، گفت: کارکرد اصلی این نهاد تلاش برای کاهش آمار مدد جویان و رسیدن به خود اتکایی و استقلال معیشتی است.
نماینده مردم خمین نیز در این دیدارگفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) دستگاهی ارزشمند و نمونه در کشور است که در زمینه اشتغال و توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش، کارنامه درخشانی را به خود اختصاص داده است.
محمد ابراهیم رضایی افزود: توجه ویژه به اشتغال محرومان در زمینه مشاغل زود بازده خانگی می تواند گام های اولیه در حمایت از تولیدکنندگان و تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری باشد.
وی خاطر نشان کرد: برای حل مشکل بیکاری و کاهش آمار مدد جویان تحت پوشش دستگاه های حمایتی باید بیشتر تلاش کنند.
امام جمعه خمین نیز در این دیدار گفت: انفاق ،صدقه و تقسیم اموال خیرین در بین فقرا و گرفتن دست نیازمندان از آموزه های مهم دینی است.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دولت و مجلس باید توجه ویژه برای کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولید کنندگان داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: علاوه بر رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مدد جویان باید شان و منزلت اجتماعی آنان نیز حفظ شود.
امام جمعه خمین اظهار کرد: پرداخت زکات و خمس از اموال از دستورات دینی است که جایگاه توجه به فقرا و محرومان را در اسلام نشان می دهد.
بیش از 37 هزار خانوار در قالب 80 هزار نفردراستان مرکزی به طور مستمر معیشت دریافت می کنند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.