«علی میرزایی» روز سه شنبه در نشست مشترک قرارگاه پدافند زییستی استان مرکزی و شهرستان ساوه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: با مصوبه شورای تامین،  قرار است برخی مراکز تفریحی شهر نیز تعطیل شوند.
وی تاکید کرد: چاره ای جز رفتن به سمت تعطیلی شهر نداریم و از مردم هم انتظار است که ضمن درک عمق خطر کرونا، همراهی لازم را با برنامه های مصوب قرارگاه پدافند زیستی و شورای تامین داشته باشند.

فرماندار ساوه گفت: اکنون تیم های غربالگری ساوه با حضور ارگان هایی چون هلال احمر، سپاه، علوم پزشکی و شهرداری در مبادی ورودی شهر اقدام به تب سنجی و شناسایی افراد با درجه تب بالا یا سایر علائم مشکوک به کرونا، می کنند اما این فعالیت ها زمانی نتیجه لازم را به دست می دهد که تردد شهروندان و فعالیت بازار و مراکز فروش نیز کاهش یابد.

وی با بیان اینکه آمار مربوط به کرونا در ساوه دارای شفافیت است، دلیل افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان را نظارت جامع و عملیات غربالگری دقیق برای شناسایی افراد مشکوک یا مبتلا عنوان کرد.

به گفته فرماندار ساوه، تاکنون ۹۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان غربالگری شده اند و همین اقدام سبب مشخص شدن شمار بیشتر مبتلایان است.
میرزایی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمارستان مدرس در مواردی علت فوت افراد مبتلا را دلایلی دیگر عنوان می کند، باید در گواهی فوت بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت،  کرونا به عنوان علت نهایی مرگ درج شود.
وی همچنیین از اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه خواست که برای تامین کالاهای مورد نیاز عموم مردم از قبیل ماسک،  الکل و دستکش پیگیری های لازم را به عمل آورد و با احصاء کل نیاز شهرستان، مراتب را در نامه ای به استان اعلام کند.  
فرماندار ساوه تاکید کرد:فعالیت برخی از دستفروشان در سطح شهر از جمله میدان عاشورا، پشت مسجد جامع، شهرک فجر و سایر مناطق ضرورتی ندارد و باید تا فردا خیابان های ساوه از این افراد خالی شود زیرا با فعالیت غربالگری منافات دارد.

وی همچنین از بخشداران و دهیاران خواست که روستاها را به سمت قرنطینه ببرند و بر ورود و خروج افراد به خصوص مهمانان به این مناطق کنترل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.