فرزین معتمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: طبق دستور استاندار کرمانشاه قرار است جمعیت هلال احمر استان در پایانه شهید کاویانی، فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی و راه آهن چادر برپا کرده و نسبت به توزیع دفترک های آموزشی اقدام کند.

وی افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با ما همکاری و دستگاه تب سنج در اختیارمان قرار دهد نیروهای هلال احمر می توانند نسبت به تب سنجی مسافران نیز اقدام کنند هرچند این کار نیاز به ملزوماتی دارد.

معمتمدی تاکید کرد: در صورتی نیروهای هلال احمر اقدام به تب سنجی خواهند کرد که تجهیزات شامل تب سنج و نیز لباس مخصوص به پرسنل هلال احمر داده شود تا در درجه اول سلامت خود امدادگران در این طرح به خطر نیفتد.

آنچنان که مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه توضیح داد: ستاد پدافند غیرعامل استان به این نتیجه رسیده است که کنترل ماشین های شخصی ورودی به شهرها برای تب سنجی مسافران در عمل شدنی نیست چرا که از طرفی ممکن است به دلیل روشن بودن بخاری ماشین دمای بدن افراد بالا رفته باشد؛ ضمن اینکه این کار ایمنی امدادگران را نیز به خطر می اندازد.

به گفته معتمدی، در نهایت تصمیم بر این شد که این طرح در مکان هایی نظیر پایانه، فرودگاه و راه آهن که امکان دسترسی به مسافر وجود دارد، اجرا شود.

هرچند معتمدی تاکید کرد که تب سنجی در این مکان ها نیز به صورت داوطلبانه خواهد بود و افرادی که خودشان حال نامساعدی دارند باید به چادرهای هلال احمر مراجعه کنند تا بتوانیم در هدایت آنها در مسیر درست درمانی کمک کنیم.

وی توزیع ماسک رایگان در فرودگاه و ایستگاه راه آهن را دیگر طرحی اعلام کرد که به زودی اجرایی خواهد شد و گفت: اجرای این طرح در حد بضاعت هلال احمر خواهد بود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۰ اسفند سه نفر است و پاسخ بقیه تست‌ها منفی بوده است.

دکتر محمود رضا مرادی همچنین گفت: ٤٠ نفر هم اکنون در بیمارستان گلستان کرمانشاه بستری و مشکوک به بیماری کرونا هستند که البته حال عمومی همگی آنها در سطح مناسبی است.
وی اظهار داشت: ١٠ نفر از بیماران بستری شده نیز پس از انجام مراقبت های درمانی از بیمارستان ترخیص شدند.
تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا عصر روز شنبه ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.